آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۷۳۰۳۸
در گفت‌وگو با دانشجو مطرح شد؛

تشکری هاشمی: اگر تاکسی‌ و اتوبوس به اندازه کافی وجود داشته باشد شهروندان از خودروهای ناشناس استفاده نمی‌کنند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: رانندگان تاکسی‌های رسمی به دلیل ثبت کامل اطلاعات‌شان در سازمان، امکان رسیدگی فوری به تخلفات‌شان وجود دارد. هرگونه گزارش تخلف بلافاصله بررسی و در هیئت‌های حل اختلاف، رسیدگی و احکام لازم صادر می‌شود. اما درباره رانندگان شخصی که ساماندهی نشده‌اند، هیچ ابزار و امکان شناسایی و پیگیری وجود ندارد.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری دانشجو گفت: اصل این است که فعالیت مسافربری در شهر باید تحت ضوابط و مقررات سازمان تاکسیرانی و با نظارت کامل این سازمان انجام شود. کسانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، باید حتماً به سازمان مراجعه و ساماندهی شوند. اگر خود شخصی بخواهد تمام‌وقت در این مسیر کار کند، باید شرایط لازم را احراز کند و بعد فعالیت کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رانندگان تاکسی رسمی به دلیل ثبت اطلاعات کامل در سازمان، تخلفات‌شان سریع قابل رصد و رسیدگی است. اولین گزارش تخلف بلافاصله بررسی شده و در هیئت‌های حل اختلاف رسیدگی و احکام لازم صادر می‌شود. اما رانندگان شخصی که ساماندهی نشده‌اند، قابل شناسایی و رسیدگی نیستند.

وی افزود: بنابراین لازم است ابتدا ساماندهی صورت گیرد و کسانی که شرایط لازم را ندارند توسط نیروی انتظامی برخورد شوند. همچنین دوربین‌های ترافیکی و دوربین‌های نصب‌شده در معابر و ساختمان‌ها می‌توانند در شناسایی تخلفات و حوادث کمک کنند. شهرداری تهران موظف است همه معابر را به دوربین‌های نظارتی مجهز کند تا امنیت و انضباط ترافیکی حفظ شود و در صورت بروز حادثه سریع رسیدگی شود.

تشکری هاشمی خاطر نشان شد: اگر حمل و نقل عمومی به اندازه کافی باشد و تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها حاضر باشند، مردم کمتر به خودروهای ناشناس و بدون مجوز مراجعه می‌کنند. متأسفانه دیده شده که برخی شهروندان بدون بررسی پلاک و وضعیت خودرو، سوار خودروهای شخصی می‌شوند که باعث بروز مشکلات از جمله نرخ کرایه‌های غیرمنصفانه، رفتار نامناسب راننده و حوادث می‌شود.

وی در پایان افزود: در مورد تاکسی‌های برخط یا اینترنتی، این مدل به دلیل کمبود حمل و نقل شهری شکل گرفته است. این خدمات مزایایی مثل امکان تعیین راننده از قبل دارند، اما باید تحت نظارت سازمان تاکسیرانی باشند. یعنی رانندگان شناسنامه‌دار باشند و شرایطشان بررسی شود. اگر شرایط رعایت شود، شهرداری مخالفتی با ادامه کارشان ندارد و در شرایط فعلی حمایت هم می‌کند، اما ادامه فعالیت غیرقانونی باعث افزایش تخلفات و نارضایتی‌ها خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار