
آموزش و پرورش کرمان با ۱۶۲۱ کلاس بالای ۳۵ نفر مواجه است

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل ۴۱۶۱ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استان اظهار کرد: خدمت به دانشآموزان با نیازهای ویژه منشأ خیر و برکت است.
وی با تاکید بر اینکه باید برای هر فعالیت فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پیوست حقوق دانش آموزان با نیازهای ویژه تعریف شود، گفت: گسترش، تثبیت و تعمیق عدالت آموزشی در مدارس استثنایی ضروری است.
فرحبخش با اشاره به نقش تخصصی آموزش و پرورش استثنایی در نظام تعلیم و تربیت افزود: آموزش و پرورش استثنایی با اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و فعالیت در حوزه مشکلات یادگیری نقش موثری در ارتقاء کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جداسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه قابل قبول نیست، بر تلفیق و فراگیرسازی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.
وی با اشاره به شناسایی ۱۶۲۱ کلاس بالای ۳۵ نفر دانش آموز در استان، گفت: کاهش تراکم بالای کلاسهای درس از مهمترین اولویتهای آموزش و پرورش استان کرمان است.
فرحبخش بر ضرورت تقویت مراکز مشکلات ویژه یادگیری تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد محیط یادگیری مثبت، افزایش تعلق دانشآموزان به مدرسه و برقراری ارتباط مؤثر بین آنان با معلمان، مدیران و مربیان را عاملی مهم در بهبود کیفیت یادگیری دانست و اظهار کرد: این مسئله حتی در کاهش آسیبهای اجتماعی نیز نقش مؤثری دارد.