آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۸۲۴۱۶

روزانه ۲۰ هزار خدمت در مراکز تعویض پلاک سراسر کشور ارائه می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به ارائه روزانه ۲۰ هزار خدمت در مراکز تعویض پلاک، عدم مراجعه برخی دارندگان نوبت را از چالش‌های اصلی این مراکز عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به وضعیت خدمت‌رسانی در مراکز تعویض پلاک کشور اعلام کرد: به‌طور میانگین، روزانه بیش از ۲۰ هزار فرآیند نقل‌وانتقال خودرو در این مراکز انجام می‌شود. در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت در حوزه نقل‌وانتقال ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: شهر‌های بزرگ نظیر تهران، مشهد و تبریز در صدر آمار مراجعات و ارائه خدمات نقل‌وانتقال خودرو قرار دارند و تلاش مجموعه پلیس راهور در سراسر کشور بر آن است تا شهروندان با کمترین اتلاف وقت خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

سردار حسینی با حضور در مرکز تعویض پلاک میثم تهران که از مراکز پرتردد و پرمراجعه به شمار می‌رود، گفت: در این مرکز به‌طور متوسط روزانه بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ خدمت به شهروندان ارائه می‌شود و میانگین زمان معطلی مراجعان کمتر از ۳۰ دقیقه است.

این مقام ارشد انتظامی یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود را اختلال در برخی سرویس‌های برخط دانست و تصریح کرد: بسیاری از گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردمی مربوط به موضوعاتی است که خارج از حیطه اختیار پلیس راهور است. به عنوان نمونه، فرآیند استعلام محل سکونت در شهر تهران که از طریق سامانه «سخا» انجام می‌شود، گاه با اختلال یا تأخیر همراه است، در حالی‌که این سامانه در اختیار نهاد دیگری است و پایداری آن بر عهده مرکز فناوری اطلاعات آنجاست.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین به مشکلات ناشی از اختلال در سرویس‌های شهرداری و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: مواردی نظیر بدهی‌های معوق مربوط به عوارض آزادراهی یا شهری و همچنین مالیات نقل‌وانتقال، می‌تواند موجب توقف ارائه خدمت در مراکز تعویض پلاک شود. این در حالی‌ست که انجام برخی از این مراحل باید پیش از دریافت نوبت انجام شده باشد.

وی با تأکید بر تأثیر مستقیم این اختلال‌ها بر بهره‌وری مراکز، گفت: موضوع مهم دیگری که در کاهش کارآمدی مراکز ما نقش دارد، عدم مراجعه برخی از افرادی است که نوبت دریافت کرده‌اند. ظرفیت هر مرکز محدود است؛ به‌عنوان مثال، در همین مرکز میثم، روزانه حداکثر می‌توانیم ۲ هزار نفر را پذیرش کنیم، اما در برخی روز‌ها بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از افرادی که نوبت گرفته‌اند، به مرکز مراجعه نمی‌کنند.

سردار حسینی تصریح کرد: این افراد با عدم مراجعه خود، عملاً حق کسانی را که در مهلت قانونی وکالت‌نامه قرار دارند و نیاز فوری به تعویض پلاک دارند، تضییع می‌کنند؛ لذا از همه مردم عزیز تقاضا دارم چنانچه اطمینان ندارند در زمان مشخص‌شده امکان مراجعه به مرکز را دارند، از گرفتن نوبت خودداری کنند. بسیاری از شهروندان به‌صورت پیش‌فرض نوبت می‌گیرند و در صورت عدم امکان مراجعه، آن را بدون اطلاع لغو می‌کنند که این رفتار به‌طور مستقیم بر کیفیت و عدالت در ارائه خدمات اثر منفی دارد.

سردار حسینی ضمن در پایان تأکید کرد: تمام مجموعه پلیس راهور با تمام ظرفیت در خدمت مردم است تا در هر زمان و شرایطی، بهترین خدمات در حوزه نقل‌وانتقال خودرو به شهروندان ارائه شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار