
تأکید بر حل مشکلات اشتغال و تسهیلات متقاضیان
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اهمیت رسیدگی به مشکلات شهروندان، اظهار داشت: در راستای سیاستهای دولت مبنی بر بررسی مسائل و مشکلات مردم، ملاقاتهای حضوری به طور منظم برگزار میشود و هر هفته صبح روز شنبه به عزیزانی که از قبل مسائل و مشکلات خود را مطرح کردهاند، اختصاص یافته است.
وی افزود: مسائل مطرح شده در اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی بررسی شده و پس از تعیین وقت، متقاضیان برای حضور در جلسهای با حضور مدیران ذیربط دستگاههای مربوطه مراجعه میکنند تا مشکلاتشان مورد رسیدگی قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دیدار با ۱۴ تا ۱۵ نفر در این جلسه، بیان کرد: عمده موضوعات مطرح شده در ارتباط با اخذ تسهیلات و استخدام فرزندان متقاضیان بود که دستورات لازم برای شرکت در فرایندهای مربوطه صادر شد.
وی افزود: به متقاضیان اشتغال راهکارهای لازم ارائه گردید و عزیزانی که درخواست تسهیلات داشتند به بانکهای مربوطه معرفی شدند تا متخصص مربوطه بتواند در اختیارشان قرار گیرد. در خصوص موارد موردی نیز از جمله نانواییها، تصمیمات لازم اتخاذ شد.
رحمانی در ادامه از مدیران کل دستگاههای اجرایی خواست تا حضور خود را در میان مردم افزایش دهند و مسائل را از نزدیک لمس کنند، چه در سطح شهرستانها و چه در مرکز استان. وی تأکید کرد: مدیران باید تلاش کنند تا مسائل و مشکلات متقاضیانی که واقعاً نیازمند کمک هستند، در اولین مراجعه حل شود تا کمتر شاهد مراجعه مردم به استانداری یا سایر مراجع برای پیگیری مسائلشان باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین وظیفه مدیران را حل مشکلات مردم، تولید، اشتغال و اقتصاد مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه امسال سال سرمایهگذاری برای تولید است، تلاشهای صورت گرفته در زمینه اشتغال و سرمایهگذاری منجر به حل عمده دغدغههای مردم شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور مردم و مطرح کردن مسائلشان و آگاهی از اینکه مسئولین به دقت به صحبتهایشان گوش میدهند، برای رضایتمندی و اعتمادسازی بسیار مؤثر است و قطعاً به حل بخشی از مشکلات مردم و تلطیف فضای عمومی جامعه کمک خواهد کرد.
وی همچنین بر لزوم بررسی نتایج مراجعاتی که در طول یک سال گذشته صورت گرفته و میزان اثربخشی آنها تأکید کرد.