
آغاز نظارت ساعتی بر پروژههای مدرسهسازی در البرز / فردیس در اولویت رفع کمبودها

به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور، روز سهشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژههای عمرانی شهرستان فردیس اعلام کرد: دو برنامه مهم در دستور کار قرار دارد که نخستین آن توسعه فضاهای آموزشی با تأکید بر عدالت آموزشی و نهضت مدرسهسازی است.
وی با بیان اینکه نظارت بر این پروژهها به صورت دقیق و مستمر انجام خواهد شد، افزود: سامانهای طراحی شده است تا روند پیشرفت پروژههای عمرانی بهصورت روزانه و حتی ساعتی رصد و به نهاد ریاستجمهوری گزارش شود.
قاسمی علت آغاز بازدیدها از شهرستان فردیس را پایین بودن سرانه آموزشی در این منطقه دانست و گفت: در این بازدید، پروژههای در حال اجرا و پروژههایی که تا مهرماه آماده بهرهبرداری خواهند شد بررسی و موانع موجود توسط مسئولان محلی مطرح شد.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور ادامه داد: این بازدیدها ادامه خواهد داشت و هدف از آن جمعبندی اطلاعات برای ارسال به وزارت آموزشوپرورش و سازمان نوسازی مدارس جهت حمایت و رفع مشکلات موجود است.
وی ضمن قدردانی از مشارکت خیران مدرسهساز، از ساماندهی نیروی انسانی و پیگیری روند ثبتنام دانشآموزان به عنوان دومین محور برنامهها یاد کرد و افزود: ثبتسفارش کتب درسی و سایر شاخصهای بازگشایی باکیفیت مدارس نیز در دستور کار قرار دارد.
قاسمی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و محدودیتها، با همکاری جمعی، سال تحصیلی جدید با نشاط و کمچالش آغاز شود؛ چرا که این مسئله از اولویتهای اصلی وزارت آموزشوپرورش و دولت سیزدهم بهشمار میرود.