آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۶۹۶۵

مشارکت ۱۹۰۰ میلیاردی خیرین/ رتبه دوم کشوری آذربایجان شرقی

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: خیرین آذربایجان شرقی با ۱۹۰۰ میلیارد تومان کمک، رتبه دوم کشوری را در این خصوص کسب کرده‌اند.

مشارکت ۱۹۰۰ میلیاردی خیرین/ رتبه دوم کشوری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، فرهاد فرهودی در نشست خبری با اصحاب رسانه، نهضت عدالت آموزشی را حرکتی مردمی و مبتنی بر همیاری خیرین و همراهی مردم دانست و اظهار کرد: تأکید رئیس جمهور بر تحقق عدالت آموزشی زمانی محقق می‌شود که مدارس هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری تأمین شوند.

وی با اشاره به اجرای ۲۷۱ پروژه در قالب یک هزار و ۲۴۰ کلاس در نهضت توسعه استان، افزود: در ماه‌های آینده ۳۰۰ کلاس دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد. از این تعداد پروژه، ۶۳ درصد تاکنون آماده شده و تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود، همچنین در هفته دولت ۸۰ پروژه شامل ۳۸۶ کلاس با ارزش ۹۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با قدردانی از نقش خیرین ادامه داد: ۴۰ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین گرامی به ثمر نشسته است.

فرهودی با اشاره به برنامه تجهیز و هوشمندسازی مدارس در قالب نهضت توسعه عدالت آموزشی، خاطرنشان کرد: ۱۱۸ میلیارد تومان تجهیزات به مدارس استان اختصاص یافته که از این میزان ۱۷ میلیارد برای هوشمندسازی و ۲۳.۵ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها و توسعه رشته‌های فنی هزینه شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته ۷۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۳۲ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای بهسازی فضا‌های ورزشی مدارس هزینه شده است، چرا که سلامت جامعه در گرو برخورداری دانش‌آموزان از فضا‌های ورزشی استاندارد و مطلوب است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با تأکید بر مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: خیرین آذربایجان شرقی با ۱۹۰۰ میلیارد تومان کمک، رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌اند. تنها در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ نیز ۸۵۰ میلیارد تومان از هزینه‌های توسعه و تجهیز مدارس توسط خیرین استان تأمین شده است.

فرهودی درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه زیباسازی مدارس نیز گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۲۲۴ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس و ۷۰ هزار مترمربع ایزوگام پشت‌بام مدارس اجرا شده که این اقدامات با همکاری گروه‌های جهادی و انجمن‌های اولیا و مربیان، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار محقق شده است.

وی در خصوص وضعیت مدارس روستایی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۹ درصد مدارس روستایی نیازمند بازسازی و نوسازی هستند که باید در قالب نهضت عدالت آموزشی ساماندهی شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه عدالت آموزشی صرفاً در توسعه فضا‌های فیزیکی خلاصه نمی‌شود، گفت: هوشمندسازی مدارس روستایی یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است که با محوریت آموزش‌های تصویری و مدیا دنبال می‌شود و این امر دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم به محتوای آموزشی یکسان را فراهم می‌سازد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار