کد خبر:۱۳۸۴۶۳
4000 بيمار در طرح جهاد سلامت 3 به صورت رايگان معاينه و معالجه شدند
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي فارس از معاينه و معالجه رايگان حدود 4000 نفر از اهالي منطقه بخش مركزي كامفيروز (مهجن آباد) در قالب طرح جهاد سلامت 3 خبر داد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، دكتر كامران فيروزي امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 4000 نفر از اهالي منطقه بخش مركزي كامفيروز (مهجن آباد) در قالب طرح جهاد سلامت 3 مورد معاینه و معالجه رايگان قرار گرفتند.
وی افزود: طي سه روز اجراي اين طرح، خدمات درماني با حضور 12 متخصص به مردم منطقه ارائه شد كه با توجه به اينكه در اين منطقه محروم مردم امكان دسترسي به متخصص در محل زندگي خود را نداشتند، بسيار مورد استقبال قرار گرفت.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس بیان داشت: متخصصان خدمات مربوط به گروه هاي پرخطر مانند زنان و زايمان، سالمندان، بيماران قلب و عروق و فشار خون بالا را انجام دادند و پوشش دادن بيماران از طريق سيستم ارجاع نيز از ديگر ويژگي هاي اين دوره از اجراي طرح بود.
فيروزي گفت: خدمات پاراكلينيكي از جمله آزمايشگاه، راديولوژي و سونوگرافي نيز در طول اجراي طرح به مردم منطقه ارائه شد.
وي اظهار داشت: در طول اجراي اين طرح حدود 1500 بيمار به متخصصان حاضر مراجعه كردند و 2500 بيمار نيز مورد معاينه پزشكان عمومي قرار گرفتند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس افزود: انجام بيش از 40 مورد عمل جراحي و ارائه حدود 1000مورد خدمات پاراكلينيكي از جمله راديولوژي، سونوگرافي و آزمايشگاه ديگر خدماتي بود كه در زمان اجراي طرح جهاد سلامت 3 به مردم ارائه شد.
فيروزي از نيروي دريايي سپاه، سازمان هاي بيمه گر، نيروي انتظامي، مقاومت بسيج، شهرداري و بخشداري و فرمانداري منطقه كامفيروز و مرودشت به عنوان گروه هاي همكار قدرداني كرد و بيان داشت: در طول اجراي طرح، نماينده بيمه نيز در منطقه حضور داشت كه البته در اين دوره با توجه به اينكه اهالي تحت پوشش بيمه روستايي بودند، مشكل بيمه گري كمتري داشتيم.
وي از ارائه خدمات فرهنگي علاوه بر خدمات بهداشتي و درماني به مردم منطقه كامفيروز خبر داد و گفت: ارائه مشاوره هاي ازدواج، خانواده، احكام و همچنين مشاوره نوجوانان و جوانان از جمله خدماتي بود كه در زمينه فرهنگي صورت گرفت.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس با قدرداني از همكاري فرماندار و بخشدار بخش كامفيروز جنوبي در اجراي هر چه بهتر اين طرح در منطقه اظهار داشت: اجراي طرح در خارج از شيراز از ويژگي هاي قابل توجه طرح جهاد سلامت 3 بود كه موجب اجراي عملياتي تر برنامه و تمرين مناسب در هنگام بروز بحران ها شد.
فيروزي افزود: بر اساس نظرسنجي هايي كه انجام داديم مردم از اجراي اين طرح رضايت زيادي داشتند كه اميدواريم بتوانيم اين گونه خدمات را در ساير نقاط محروم استان نيز ارائه دهيم.
وي گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده طرح جهاد سلامت 4 پس از ماه مبارك رمضان و در منطقه اي خارج از شيراز اجرا مي شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا