كاهش مصرف چاي و دخانيات تحمل روزه داران را افزايش مي دهد
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۸۶۹۰
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

كاهش مصرف چاي و دخانيات تحمل روزه داران را افزايش مي دهد

مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: كاهش مصرف چاي و مواد دخاني در روزهاي قبل و در طول ماه رمضان موجب كم تر شدن وابستگي و در نتيجه افزايش تحمل در روزه داران مي شود.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، دكتر اكبر اجرايي امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: كاهش مصرف چاي و مواد دخاني در روزهاي قبل و در طول ماه رمضان موجب كم تر شدن وابستگي و در نتيجه افزايش تحمل در روزه داران مي شود.
 
وی در ادامه افزود: در مدت زماني كه به آغاز ماه رمضان باقي مانده و در طول اين ماه مبارك، كم كردن مصرف چاي، مواد دخاني و مواد قندي از جمله مواردي است كه به ما در روزه داري آسان تر كمك مي كند.
 
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: مصرف مواد قندي موجب افزايش ترشح انسولين در بدن مي شود و احساس گرسنگي را بيشتر مي كند، بنابراين فرد مجبور به مصرف مواد قندي بيشتر براي رفع گرسنگي و تكرار اين چرخه مي شود كه مصرف مجدد مواد قندي موجب بروز افت فشارخون، ضعف عمومي و از همه مهمتر اضافه وزن و چاقي مي شود.
 
اجرایی همچنين گفت: خانم هاي باردار و افراد مستعد به بيماريهاي مزمن مانند بيماران كليوي، قلبي، روحي و رواني و به منظور حفظ سلامت، لازم است كه پيش از اقدام به روزه داري، به پزشك خود مراجعه نموده و توصيه هاي لازم را دريافت كنند.
 
وي در ادامه بيان داشت: يك روزه داري مناسب بايد علاوه بر ايجاد نشاط و شادابي روحي و جسمي موجب جلوگيري از چاقي، كاهش چربي خون، كاهش اضطراب و فشارهاي روحي شود.
 
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکی شیراز بيان كرد: با توجه به اينكه در آموزه هاي ديني و مذهبي، ايجاد آمادگي روحي و جسمي براي ورود به مهماني خدا و انجام روزه داري مورد تاكيد و توجه شرع مقدس وامامان بزرگوار است، بنابراين لازم است كه تمامي مومنان عزيزي كه قصد روزه داري و حضور بر سر سفره پربركت مهماني خدا در ماه رمضان را دارند، به اين نكات مهم در زمينه سلامتي توجه كنند تا با آمادگي كامل روزه داري را آغاز كنند.
 
اجرایی در پايان گفت: تمامي افراد با ايجاد آمادگي لازم، روزه داري همراه با سلامت جسمي و كسب رضايت خداوند را تجربه كنند.
پربازدیدترین آخرین اخبار