کد خبر:۱۳۹۴۱۹
19 مرداد؛
مرحله نيمه صنعتي توليد گازوئيل پاك در آذربايجان غربي رونمايي ميشود
رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي از رونمايي مرحله نيمه صنعتي توليد گازوئيل پاك در 19مرداد ماه جاري در اروميه خبر داد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از اروميه، ولي عاقلي ظهر امروز طي نشست خبري از رونمايي مرحله نيمه صنعتي توليد گازوئيل پاك، سه شنبه، 19 مرداد ماه جاري در اروميه خبر داد و گفت: در اين طرح گازوئيل پاك از گياه جلبك تهيه، و براي مصارف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي افزود: اين طرح توسط چهار نفر از پژوهشگران بومي استان انجام، و هم اكنون وارد فاز نيمه صنعتي شده است.
رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي تصريح كرد: در اين مراسم گازوئيل پاك در موتورهاي ديزلي مورد آزماش قرار مي گيرند.
عاقلي با بيان اينكه هم اكنون 10 درصد از مصارف گازوئيلي كشورهاي توسعه يافته را سوخت پاك تشكيل مي دهد، بيان داشت: كشورهاي مانند انگليس، آمريكا، استراليا و رژيم غاصب صهيونيستي در مصارف اين سوخت ها پيش قراولند.
وي در پايان با ابراز اميدواري از صنعتي شدن اين طرح، خاطرنشان كرد: اين امر نيازمند ورود دستگاه هاي اجرايي مختلف است.
لینک کپی شد
گزارش خطا