پخش ديجيتال 15 شبكه تلويزيوني در آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۹۹۱۱
با حضور مسئولان ارشد استاني

پخش ديجيتال 15 شبكه تلويزيوني در آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد

پخش ديجيتال 15 شبكه تلويزيوني و 10 شبكه راديويي در شهرستان اروميه و 180 فرستنده تلويزيوني و FM به همراه دو طرح ديگر در آذربايجان غربي بهره برداري شد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از اروميه، بهره برداري از پخش ديجيتال 15 شبكه تلويزيوني و 10 شبكه راديويي در شهرستان اروميه و 180 فرستنده تلويزيوني و FM به همراه دو طرح ديگر شب گذشته با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه، معاون صدا و سيماي جمهوري اسلامي و مسئولان استاني در صدا و سيماي مركز آذربايجان غربي به طور همزمان آغاز شد.
 
بر اساس اين گزارش، با راه اندازي سيستم پخش ديجيتال امكان دريافت شبكه هاي اول، دوم، سوم، چهارم، تهران، خبر، آموزش، قرآن، پرس تي وي، العالم، جام جم، آي فيلم، مستند، شبكه استاني سيماي آذربايجان غربي روي كانال هاي 35 و 41 يو اچ اف براي مردم شهرستان اروميه فراهم شد.
 
اين گزارش مي افزايد: با بهره برداري از سيستم پخش ديجيتال و 10 شبكه راديويي در اروميه 766 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان تحت پوشش برنامه هاي صدا و سيما قرار گرفتند.
 
بر پايه اين گزارش، با بهره برداري از 180 فرستنده در 12 شهرستان استان، 348 هزار و 985 نفر از جمعيت آذربايجان غربي برنامه هاي تلويزيوني شبكه هاي يك، دو، سه، چهار، شبكه استان، خبر، آموزش، قرآن و برنامه هاي راديويي برون مرزي پيام، جوان، فرهنگ، معارف و ورزش را دريافت مي كنند.
 
اين گزارش تصريح مي كند، طرح هاي سيگنال رساني بر روي بستر فيبر نوريSTM1 و ارتقاي سيستم پويا نمايي صدا و سيماي مركز آذربايجان غربي از ديگر طرح هاي افتتاحي صدا و سيماي مركز استان بود.
 
لازم به ذكر است، با بهره برداري از طرح ديجيتال سيگنال رساني بر روي بستر فيبرنوري STM1 امكان سيگنال رساني به صدا و سيماي مركز استان به صورت ايمن، پايدار و مستقل از سيگنال رساني ماهواره اي فراهم شد.
 
خاطرنشان مي شود، براي اجراي اين چهار طرح 75 ميليارد ريال هزينه شده است كه بخشي از اين اعتبارات از محل سفر هيئت دولت به آذربايجان غربي تامين شده است.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار