جهش ۲۱ پلهای اردبیل در فضای کسبوکار؛ صعود از رتبه ۲۸ به ۷ کشور
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، مسعود امامی یگانه در نشست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور با رؤسای دانشگاهها، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری استان اردبیل، از وجود فضای همدلی و همکاری میان مراکز علمی و دانشگاهی استان تقدیر کرد.
وی با اشاره به ظرفیتهای علمی موجود در استان اظهار کرد: مدیران حوزههای علمی و دانشگاهی استان علاوه بر برخورداری از جایگاه علمی مطلوب، دارای سوابق اجرایی و دغدغهمندی لازم برای پیشبرد امور هستند و همین موضوع زمینهساز همافزایی و پیشرفت در استان شده است.
استاندار اردبیل با تأکید بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان در مسیر توسعه اقتصادی افزود: کلیدواژهای که همواره بر آن تأکید دارم این است که هر کاری در حوزه اقتصادی انجام میشود باید پیوست دانشبنیان داشته باشد؛ چرا که نباید منابع و ظرفیتهای موجود را به سادگی از دست بدهیم.
امامی یگانه با اشاره به برنامههای حمایتی دولت از سرمایهگذاری و واحدهای اقتصادی گفت: برای حمایت مؤثر از سرمایهگذاران، همه دستگاههای اجرایی باید پای کار باشند و هر دستگاه خود را مالک فرایند اجرای طرحهای اقتصادی بداند و احساس کند این طرحها متعلق به خود آن مجموعه است.
وی ادامه داد: رویکرد مدیریت استان در حمایت از سرمایهگذاری، تسهیل امور و همراهی همهجانبه دستگاهها با فعالان اقتصادی و واحدهای دانشبنیان است تا موانع موجود برطرف شده و زمینه رشد اقتصادی استان فراهم شود.
استاندار اردبیل همچنین به بهبود شاخصهای فضای کسبوکار در استان اشاره کرد و گفت: اردبیل در حوزه فضای کسبوکار از رتبه ۲۸ کشور به رتبه هفتم ارتقا یافته است که این موضوع نشاندهنده اصلاح و بهبود مؤلفههای مختلف مؤثر در این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه استان در شاخصهای اقتصادی و کسبوکار نتیجه همکاری دستگاههای اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی بوده و این مسیر با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.