دادستان بندرعباس: سرقت محموله گوشت فاسد دفنشده صحت ندارد
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان خبر منتشرشده درباره سرقت محموله گوشت فاسد دفنشده در مرکز مدیریت پسماند بندرعباس را تکذیب کرد.
عارف اکبری اظهارکرد: در روزهای گذشته اخباری مبنی بر سرقت ۷۰ تن گوشت فاسد دفنشده در مرکز مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس منتشر شد که این ادعا صحت ندارد.
وی افزود: در تاریخ ۱۷ خردادماه، شهرداری بندرعباس ورود غیرقانونی تعدادی خودرو به محدوده محل دفن پسماند را به دستگاه قضایی گزارش کرد، این موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و برای شناسایی و پیگیری تمامی خودروهای مرتبط، دستورات قضایی لازم صادر شد.
دادستان بندرعباس ادامه داد: در پی انتشار ادعاهایی درباره سرقت محموله ۷۰ تنی گوشت فاسد، امروز به همراه مدیرکل دامپزشکی استان از مرکز مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس بازدید کردیم؛ در این بازدید هیچگونه نشانهای از سرقت محموله دفنشده مشاهده نشد و بر همین اساس، این خبر تکذیب میشود.
اکبری با اشاره به روند تحقیقات گفت: تاکنون پنج نفر از مالکان خودروهای واردشده به محل بازداشت شدهاند. همچنین از یکی از خودروها حدود ۲۰۰ کیلوگرم گوشت کشف شده است، اما تاکنون هیچ نشانهای مبنی بر اینکه این گوشتها متعلق به محموله گوشت فاسد دفنشده باشد به دست نیامده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: محموله گوشتهای فاسد در عمق سهمتری زمین دفن شده و محل دفن نیز با استفاده از خودروهای سنگین متراکم شده است تا امکان خارج کردن آن بهسادگی وجود نداشته باشد؛ افزون بر این گوشتهای مذکور به دلیل فساد شدید، بوی متعفن داشته و به هیچ عنوان قابل عرضه یا مصرف نیستند.
دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در پایان تأکید کرد: تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و در صورت احراز هرگونه تخلف یا قصور، برخورد قانونی انجام خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.