فاطمه کريمي در گفتوگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در رشت، با اشاره به اينکه دستيابي به نوآوري و شکوفايي نيازمند تحول بنيادي در همه دستگاههاي کشور است، اظهار داشت: تاکيد مقام معظم رهبري بر اين مبناست که کارکردهاي خلاق يعني بکارگيري توانايي هاي ذهني و نگرشي افراد براي ايجاد يک فکر يا ايده جديد در همه سازمان ها تا آنجا ادامه يابد که به نوآوري منجر شود.
وي ادامه داد: فرآيند اخذ ايده خلاق و تبديل آن به خدمات و روش هاي نو بايد به پيشرفت کشور بيانجامد تا اهداف سند چشم انداز تحقق يابد.
کريمي با اشاره به توانايي هاي علمي و تخصصي دانشجويان در دانشگاه ها، مسير طي شده از خلاقيت تا نوآوري را به سه مرحله بوجود آمدن انديشه نو، پرورش انديشه نو و به کار بردن انديشه تقسيم کرد و اظهار داشت: بايد در دانشگاه ها سيستم مديريت استعدادهاي حاکم شود؛ يعني اين سيستم تلاش در جهت کشف وحدت استعدادها ، حفظ استعدادها و نهايتاً اداره و مديريت استعدادها را سر لوحه برنامه ريزي خود قرار دهد و هميشه پذيراي ايده هاي نو باشد و آنها را سازماندهي کند.
وي تصريح کرد: براي عملياتي کردن اين طرح بايد دفتر استعدادهاي درخشان در دانشگاه ها فعال تر از گذشته وارد عمل شود و فضاي محرک و برانگيزاننده اي براي خلاقيت و نوآوري ايجاد و دانشجويان مستعد را شناسايي و امکانات مناسبي را براي ايده پردازي فراهم کند.
رئيس دانشکده علوم انساني دانشگاه گيلان اظهار داشت: وظيفه دانشجو و دانشگاهيان جهش علمي و دوام و بقاي خودباوري براي پيشرفت هاي علمي است؛ چرا كه نوآوري به برنامه ريزي وابسته است.
كريمي تاکيد کرد: دانشجويان نوآور و جوان به منظور افزايش عنصر نوآوري بايد از راهنمايي و مشاوره استادان، پژوهشگران و مشاوران دانشگاهي برخوردار شوند./انتهاي پيام/