به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مسعود رنجبریان با تأکید بر ضرورت گسترش مسیرهای پیاده در فضاهای شهری، گفت: حاد شدن مشکلات شهری، آلودگیهای زیست محیطی، دشواریهای رفت و آمد، نا امنی راهها، بحران مراکز تاریخی شهرها، اُفت کیفیت فضاهای شهری، مشکلات خرید و دسترسی به خدمات در شهرها و افزایش فشارهای روانی به شهروندان، جنبش کاهش حرکات موتوری و افزایش تحرکات پیاده را در جهان پدید آورده است.
وی زندگی پیاده در شهر را خمیر مایه اصلی شکلگیری اجتماعات انسانی، احساس تعلق و از آنِ خود دانستن محل زندگی دانست و تصریح کرد: همین امر باعث آرامش خاطر و تعادل روانی شهروندان و موجب وابستگی آنها به محیط شهری میشود.
مهندس رنجبریان سه اصل ارتقای ایمنی، سهولت در حرکت و لذت بردن از محیط را به عنوان سه ویژگی تردد پیاده نام برد و با اعلام پیاده روی بعنوان مکمل حمل و نقل ماشینی، تاکید کرد: احداث پیادهراه 17 شهریور حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا نیز با همین اهداف اجرا شده است.
مدیرکل برنامهریزی معاونت ترافیک شهرداری تهران در پایان در خصوص 8.6 کیلومتر مسیری که نسبت به احداث پیاده راههای جدید در آنها اقدام شده، خاطرنشان کرد: این پیادهراهها در خیابانهای ولنجک در شمال شهر، برادران شهید مظفر و صف در مرکز شهر، 15 خرداد شرقی، ناصر خسرو، صور اسرافیل و باب همایون و نیز کوچه مروی در محدوده بازار، شهید صابونیان و شهید احسانی در جنوب شهر و همچنین مسیر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر ری به اجرا در آمده اند.