مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خوی با عنوان «تبیین نظریه حرکت جوهری در حکمت متعالیه و دلالتهای تربیتی آن برای بهبود نظام آموزشی ایران» در مجله ISI آمریکا به چاپ رسید.
باقر سرداری در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ارومیه، با اشاره به چاپ مقاله خود با عنوان «تبیین نظریه حرکت جوهری در حکمت متعالیه و دلالتهای تربیتی آن برای بهبود نظام آموزشی ایران» در مجله ISI آمریکا گفت: هدف از این تحقیق تبیین نظریه حرکت جوهری از منظر ملاصدرا و استنتاج دلالت های تربیتی از این نظریه است.
وی افزود: پیش از ملاصدرا، ارسطو حرکت اشیای مادی را در سه مقوله می دانست، ابن سینا در فلسفه خودش وضع را نیز به این مقوله ها افزود، در همه این مقوله ها حرکت را از اعراض ماده در نظر می گرفتند و جوهر آن را ثابت فرض می کردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خوی ادامه داد: ملاصدرا ابتدا با تقسیم موجودات به مادی و مجرد، معتقد است که حرکت، نحوه وجود موجودات مادی است و این نظریه مستلزم شکل ویژه ای از اهداف، اصول و روشهای تربیتی است که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.
لازم به ذکر است، از این استاد مقاله دیگری با عنوان «تبیین الگوی نظام آموزشی ایرانی باتاکید براهداف و اصول تربیتی برمبنای هستی شناسی حکمت متعالیه» در مقاله کشور مصر به چاپ رسیده است.