وزیر آموزش و پرورش:
به دنبال تغییر نگاه به جایگاه تعلیم و تربیت هستیم
وزیر آموزش و پروش گفت: در آموزش و پرورش به دنبال تغییر گفتمان و تغییر نگاه به جایگاه تعلیم و تربیت هستیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، حاجیبابایی در مراسم رونمایی از سند برنامه درسی ملی با تاکید بر اینکه جایگاه نظام تعلیم و تربیت جایگاه رفیعی است گفت: هر روز شاهد نگاههای عاقلانه و عالمانهتر صاحب نظران به نظام تعلیم و تربیت هستیم که این جریان نظام آموزش و پرورش را در مسیری که باید حرکت کند پیش میبرد.
وی درباره اهمیت سند برنامه درسی گفت: آموزش و پرورش در زمینههای گوناگون برنامهریزیهای خاصی انجام داده که این سند یکی از آنهاست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این سند به ما نقشه راه را نشان میدهد افزود: هر تحولی در ابتدا مشکلات و سختیهایی دارد اما پس از چند ماه از اجرای آن به اهمیت و زیبایی آن پی میبریم.
حاجیبابایی تصریح کرد: اجرای اسناد تدوین شده اهمیت ویژهای دارد؛ ممکن است برنامه درسی ملی بیست سال وجود داشته باشد اما عملیاتی نشود.
وی افزود: برنامه درسی ملی ایجاد اتوبان برای حرکت است ما راه و بستر را فراهم میکنیم و امیدواریم بهترینها در این مسیر حرکت کنند.
این مقام مسئول گفت: در تدوین سند برنامه درسی ملی دو نکته حائز اهیمت بود یکی اینکه این سند با سند تحول بنیادین همراهی داشته باشد و دوم اینکه در این سند به اجماعی از عقاید مختلف برسیم.
حاجیبابایی گفت: در نظام فعلی آموزشی یکی از تاکیدات ما استفاده از ابزار گوناگون برای وارد کردن مفاهیم به دانش آموزان است که استفاده از فناوری، قصهگویی، گردش عملی و آزمایش از جمله این راه است.
وی افزود: دومین تاکید ما این است که در فضای کلاس معلم متکلم وحده نباشد و کلاس به شکل کارگاه آموزشی در بیاید.
حاجیبابایی اظهار داشت: در نظامی که دانش آموز متکی به کتاب و جزوه و سوال باشد خلاقیت وجود ندارد و این رویکرد باید اصلاح شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سالهای اخیر در زمینه هنرستانها اصلاحات خوبی صورت گرفت گفت: پیش از تاسیس دانشگاههای فنی و حرفهای هنرستانها اقبال کمی داشتند اما با اصلاحات انجام شده در دو سال گذشته 11040 دانش آموز با معدل بالای 17در هنرستانها مشغول تحصیل شدند.
حاجی بابایی ادامه داد: تعداد دانش آموزان هنرستانی از 30 درصد به 45 درصد رسید و پیش بینی میشود این رقم به 50 درصد در سال تحصیلی آینده برسد.
وی در پایان در اصلاح تعاریف اشتباه در حوزه تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تغییر نگاه و اصلاحات هستیم و اصلاحات محتوایی که آموزش و پرورش انجام داده در آیندهای نزدیک خودش را نشان خواهد داد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.