به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، ابراهیم سحرخیز با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی در قالب دو دوره ابتدایی و متوسطه گفت: در گذشته چهار دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی داشتیم که در نظام جدید آموزشی این چهار دوره در قالب 2 دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی شده است.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: براساس اقتضائات سنی دانش آموزان در هر دوره تحصیلی ونگاه دین مبین اسلام بر ویژگیهای روحی، روانی، عاطفی و عقلانی هر دوره تحصیلی، دوره ابتدایی و متوسطه هر کدام به دو دوره سه ساله تقسیم میشود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که دو نوع مدرسه در قالب عناوین دبستان و دبیرستان خواهیم داشت، تصریح کرد: هنرستانها نیز مکانهایی برای تحصیل علاقمندان رشتههای فنی و حرفهای برای کسب آموزشهای مهارتی هستند که در اولین گام، با افزایش یک سال به طول مدت تحصیل آنها از 2 سال به 3 سال، فرصت بیشتری برای کسب آموزشهای مهارتی به هنرجویان فراهم آمده است.
وی ادامه داد: جایگاه نظام هدایت و راهنمایی تحصیلی در نظام جدید آموزشی، س
ه ساله اول دوره متوسطه خواهد بود.
ابراهیم سحر خیز، تغییر در محتوای کتب درسی را از مهمترین آثار تحولی نظام جدید آموزشی قلمداد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این تغییرات از دوره ابتدایی آغاز و دامنه آن در سال تحصیلی آینده به دوره متوسطه هم کشیده خواهد شد.
وی، ورود کتب جدیدی همچون کار و فناوری، تفکر و پژوهش، تفکر و سبک زندگی و متناسب سازی زمان آموزش را دلیلی بر جهت گیری نوین آموزش و پرورش در عرصه تولید محتوای آموزشی در این وزارتخانه دانست.