به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس ایلوش وزیری ادامه داد: احداث پل صدر در امتداد تونل نیایش به منزله تکمیل شبکه بزرگراهی شرقی – غربی تهران برای اتصال دو قطب اصلی شمال و شرق به غرب و مرکز شهر می باشد. این سازه یکپارچه در حقیقت یک راه موازی با محورهای حکیم و همت بشمار رفته و عامل موثری در زمینه مدیریت تراکم و ترافیک در این محورها محسوب می شود. احداث پل صدر و تونل نیایش منجر به کاهش طول سفر به میزان 30 درصد برای رانندگانی است که قصد سفر از نواحی شرقی و شمالی شهر به نواحی غربی و مرکزی شهر را دارند. افزایش ظرفیت بزرگراه صدر به موجب احداث پل صدر، امکان استفاده از این ظرفیت اضافه برای سیستم حمل و نقل همگانی را فراهم ساخته است.
وی تصریح کرد : برای مدیریت یکپارچه ترافیک، تصادفات، تخلیه اضطراری و امدادرسانی، سیستم های هوشمند حمل و نقل نظیر تابلوهای متغیر خبری، سیستم های کنترل رمپ، دوربین های نظارت تصویری، دوربین های ثبت تخلف سرعت نصب و راه اندازی شده اند. و تمام این اقدامات منجر به کاهش وقایع ناگوار و جلوگیری از ایجاد شرایط بحرانی خواهد شد.
وزیری در پایان افزود: در ابتدای سال 92 در مجموع 107 دوربین ثبت تخلفات سرعت در تهران فعال بود که هم اکنون تعداد این دوربین ها به 180 دستگاه افزایش یافته و بیشتر بزرگراه های پایتخت تحت پوشش این سیستم قرار گرفته اند.