دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از فن بازارها را تبدیل محصولات شرکت های دانش بنیان به ثروت بیان کرد.
به گزارش خبرنگار علمی«خبرگزاری دانشجو»، محمد رضا مخبر دزفولی صبح امروز در حاشیه همایش نقش و کارکردهای فن بازار در ایجاد و توسعه بازار فناوری کشور در سالن همایش های بین المللی رازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسیرهای اساسی و جدی ایجاد فن بازارها تبدیل توانمندیهای علمی به فناوری، سپس تبدیل آن به ثروت است.
وی افزود: فن بازار در حقیقت محل تلاقی صاحبان دانش، اندیشه و محصول با متقاضی است.
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر این تلاقی اتفاق بیافتد با ویژگی هایی که در آن محصول است و از طرفی تسهیلاتی که در اختیار متقاضی محصول قرار می گیرد در فن بازارها در معرض دید مشترک تولید کننده و مصرف کننده قرار می گیرد.
مخبر دزفولی هدف اصلی فن بازارها را تبدیل محصولات دانش بنیان به ثروت بیان کرد و افزود: تاکنون شش فن بازار به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ابلاغ کرده ایم.
وی افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای ساماندهی فن بازارها در مقایسه با سایر وزارتخانه ها از موقعیت بهتری برای هماهنگی و هم افزایی با وزاتخانه های مختلف برخودار بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر شرکت های دانش بنیان گفت: راه اندازی ستادهای نانو، زیست فناوری، هوا فضا و ... نتیجه بخش عمده ای از شرکت های دانش بنیان در تعامل با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هستند.
مخبر دزفولی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان تولید کننده محصولات با توانمندی ها و ظرفیت های علمی هستند و به مجموعه مصرف کننده خصوصی و دولتی مرتبط می شوند.
وی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) توانست با تلاش مجموعه بسیار توانمندی از دانشمندان در سال های اخیر بنیاد برکت را راه اندازی کند و این بنیاد تاکنون گام های موفقی در حوزه های پزشکی، صنعتی و مهندسی برداشته است.