معاون نوآوری و تجاری فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هدف از کانون های هماهنگی دانش،صنعت و بازار را افزایش بهره وری منجر به صنعت بیان کرد.
به گزارش گروه علمی«خبرگزاری دانشجو»، محمود شیخ زینالدین، معاون نوآوری وتجاریسازی فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز در نشست کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با اشاره به اینکه مقوله کانونها با توجه کارکردها و راهبردهای تعریف شده در جامعه تازگی دارد، گفت: یکی از مهمترین وظایف کانونها این است که بهرهوری منجر به صنعت را افزایش دهند.
وی با تاکید بر اینکه کانونها شبیه انجمنهایی هستند که دولت کنارشان قرار گرفته است، افزود: معاونت علمی و فناوری در پی راهاندازی یک دستگاه اجرایی جدید در استانها نیست و دولت نمیتواند به عنوان یک برنامه ادامه دار از کانونها حمایت مالی کند، چرا که در این صورت یکی از وظایف کانونها که انتقادهای سازنده از بخشهای دولتی است به خودی خود کمرنگ شده و کانون ها نمیتوانند آنطور که باید به انتقاد بپردازند.
معاون نوآوری وتجاریسازی فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه همیشه نباید در فناوریها در پی نوآوری بود تصریح کرد: گاهی نوآوری در فرآیند و یا بهبود محصول بیشتری برای کشور دربر خواهد داشت.
شیخ زینالدین با اشاره به اهم برنامههای آتی کانونها از روسای کانونهای حاضر در نشست خواست با توجه به آییننامه و اساسنامه کانونها در رابطه با تدوین نقشه راه، چگونگی برگزاری نشستهای کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار به صورت محصول محور یا موضوع محور، چگونگی برگزاری اجلاس عمومی سالانه و کاربردی بودن نشستها پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
در این نشست روسا و دبیرانی از کانون های هماهنگی؛ لعاب، کاشی و سرامیک، توت فرنگی، فرآوردههای لبنی تخمیری، آبزی پروری و فرآوری آبزیان، آفتکشها، انار، گردو، پایش وضعیت و کنترل کیفی، نانهای صنعتی، گلاب و گل محمدی، زرشک و عناب و ... حضور داشتند و به مسایلی از جمله مشکلات کانونها و برنامهها و پیشرفتهای آنها پرداختند.