به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سازمان ناظر تولید و توزیع اسلحه و مواد انفجاری در گزارش خود نوشت: تعداد سلاحهای انفرادی که در سال 2012 وارد بازار شده 31 درصد بیشتر از تعدادی بوده که قبل از آن تولید شده است.
این آمار حاکی از آن است که مشتریان اسلحه در آمریکا، 31 درصد افزایش یافته است.
همچنین طبق آمارهای رسمی دولت آمریکا که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد فروش اسلحه در سال 2013 برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافته است.
در این سال بیش از 21 میلیون درخواست بررسی سوءسابقه (سوءپیشینه) در سامانه ملی آمریکا ثبت شده است. یعنی 21میلیون نفر قصد خرید اسلحه را داشتند. این رقم در سال 2013 نسبت به سال 2012 حدود 8 درصد افزایش یافته است.
در ایالات متحده در برابر هر 100نفر، 90قبضه سلاح کمری وجود دارد و پیشبینی میشود با وجود تیراندازیهای هولناکی که در مدارس، دانشگاهها و دیگر مکانهای عمومی صورت گرفته باز هم عطش مردم آمریکا به اسلحه سیری صعودی داشته باشد و هر روز تعداد کسانی که به صورت مسلح در خیابانها رفت و آمد میکنند، بیشتر شود.
ترویج الگوهای رفتاری و فرهنگی مربوط به اسلحه داری و عشق به اسلحه یکی از راهبردهای شرکتهای بزرگ اسلحه سازی در آمریکا است تا بتواند با گسترش هر روزه بازارهای خود سودهای کلانی به جیب خود روانه کند.