پیمان فقیه نوبری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « خبرگزاری دانشجو» گفت: اتوبانسازی، خیابان کشی معمولا در مناطق سبز شامل باغات و زمینهای کشاورزی صورت میگیرد و تصاویر ماهوارهای نشانگر تخریب باغات به ویژه در حال حاضر پارک جنگلی چیتگر است که در دهه اخیر کوچکتر شده است.
به گفته این کارشناس محیط زیست : احداث دریاچه و به موازات آن افزایش ساختمانسازی و تراکم جمعیتی موجب فشار و ادامه ساخت و سازها در حریم جنگلی پارک چیتگر موجب استقرار واحدهای تولید شن و ماسه و پی کنی ساختمانها و در کوهپایههای غرب تهران و تلمبار شدن خاک پی در محدوده شمالی و جنوبی اتوبان شهید همت شده است که خود موجب ایجاد گرد و غبار و ذرات معلق در محیط میشود.
فقیه نوبری در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در حال حاضر پروژه بسیار بزرگ ساختمانی تحت عنوان هزار و یک شب در شمال اتوبان همت در دست اجرا است که تخریب در تراکم بیشتر محدوده غربی تهران را در پی خواهد داشت.