به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، اسماعیل بوداغی معاون فنی شرکت پست با بیان اینکه سرویسهای به فراموشی سپرده شده یا عملیاتی نشده در پست احیا میشود، گفت: با احیای سرویس پس کرایه، هزینه پستی به جای فرستنده از گیرنده دریافت خواهد شد.
وی به خدمت توزیع در زمان مشخص TLS اشاره کرد و گفت: براساس نیاز کشور به خصوص کلان شهرها، با سرویس TLS میتوان توزیع مرسولات را در زمان خاصی که مشتری تقاضا میکند ارایه داد.
وی هزینه این خدمت را بسیار ناچیز و براساس تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد.
بوداغی یکی از استراتژیهای پست را بحث کد ملی مکان (کد پستی) به عنوان کد ملی جغرافیایی دانست و اظهار داشت: استفاده مناسب از کد پستی ده رقمی موجب افزایش سرعت، سادهسازی و تسهیل در فرایندهای کاری شبکه پستی میشود.
وی بانک اطلاعات به هنگام شده کدپستی را عامل مستقیم و غیرمستقیم جذب ترافیک از جمله پست رسانه و پست مستقیم (DM) برشمرد و اظهار داشت: تا سال آینده، کلیه اماکن سطح کشور با تخصیص اعتبارات لازم به هنگام و به عنوان کد واحد مکان در سطح کشور مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و این کار طی پروسه 15 ماهه انجام پذیرفته، به طوری که مقدمات لازم سرشماری سال 95 از طریق کد پستی انجام شود.
وی افزود: با توجه به این که بانک اطلاعات مکان در اختیار شبکه پست است، میتوانیم خدمات نوینی همچون پست رسانه را به شهروندان ارایه دهیم.
بوداغی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه بازاریابی و فروش خدمات و بررسی نیازهای مشتریان در سطح جامعه خاطر نشان کرد: در این زمینه، بخش بندی بازار صورت گرفت، که باعث بالا رفتن مشارکت عمومی همکاران شد.
وی با اشاره به سرویس پست مستقیم و پست جواب قبول، نیز گفت: سرویسهای متنوع دیگری هم در دستور کار شبکه پست است که به محض عملیاتی شدن اطلاعرسانی خواهد شد.
معاون شرکت پست، تاکید کرد: به موازات توسعه و نوآوری در بدنه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، پست نیز موظف به ارایه خدمات نوین است.