آخرین اخبار:
کد خبر:۳۶۷۳۵۲

عدالت درمانی وانضباط مالی بااجرای طرح تحول سلامت

معاون درمان وزیر بهداشت ایجاد عدالت درمانی و دسترسی برابر به خدمات پزشکی و همچنین ایجاد شفافیت و انضباط مالی را در کنار کاهش هزینه های مردمی از دستآوردهای مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت و به ویژه مرحله سوم آن دانست.

به گزارش گروه اجتماعی "خبرگزاری دانشجو" محمدهادی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: طرح تحول نظام سلامت از حدود شش ماه پیش در بیمارستان ها آغاز شد و مسیر خود را با قدرت ادامه می دهد تا به طرحی پر دستاورد همراه با رضایت حداکثری مردم تبدیل شود.

 

وی افزود: از اول مهرماه گام سوم طرح تحول سلامت با اجرای کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت آغاز شد که سه هدف اصلی را پیگیری می کند و اصلی ترین هدف ما کاهش پرداخت از جیب مردم و صیانت مالی از بیمارستان در برابر هزینه هاست  که با افزایش مشارکت دولت تحقق می یابد و عدالت دسترسی به خدمات و افزایش کیفیت خدمات هم از اهداف دیگر مرحله سوم در نظام سلامت محسوب می شود.

 

آقاجانی گفت: در اجرای این طرح از همکاری حدود 28 انجمن تخصصی و علمی جامعه پزشکی استفاده کرده ایم و با واقعی شدن تعرفه های خدمات و همچنین تعرفه دار شدن 1700 خدمات فاقد تعرفه، انضباط مالی هم بیشتر شده است.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: در اجرای این طرح پرداختی مردم در هزینه های بستری از حدود 40 درصد به 20 درصد رسیده که در مرحله سوم به شش درصد در شهرها و سه درصد در روستاها کاهش یافته است.

 

آقاجانی گفت:  در همان گام نخست اجرای طرح تحول سلامت ارائه همه خدمات به بیماران در بیمارستان ها انجام می شود و نباید مردم به خارج از بیمارستان ها هدایت شوند.

 

وی با اشاره به واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی و همچنین ساماندهی دریافتی های پزشکان افزود: کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت با همکاری همگان و با دقت نظر فراوان در شورای عالی بیمه تصویب و از اول مهرماه اجرایی شده است و با تعیین تعرفه 1700 خدمت فاقد تعرفه از این پس پرداخت خارج از بیمارستان نیز حذف شده و پرداختی از جیب مردم در پاراکلینک های بخش خصوصی نیز به 25 درصد رسیده است.

 

آقاجانی گفت:‌ جامعه پزشکی هم با این حرکت دولت و وزارت بهداشت همراهی خوبی دارند و تعرفه ها به صورت کامل اجرا می شود و امیدواریم با همکاری مردم، سازمان نظام پزشکی ، بیمارستان ها، بیمه ها و دیگر بخش ها طرح تحول نظام سلامت به مردم محورترین و پردستآوردترین طرح تبدیل شود.

 

معاون وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طرف های ذی نفع اعم از خدمات رسانان و خدمات گیرندگان این طرح به روند تکاملی و تعالی خود ادامه دهد و حتی یک تخلف پزشکی هم نداشته باشیم.

 

معاون سازمان نظام پزشکی: همکاری متعهدانه جامعه پزشکی باطرح تحول نظام سلامت

 

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:‌ طرح ملی تحول در نظام سلامت دولت مورد قبول جامعه پزشکی است و همه پزشکان به طور متعهدانه با این طرح همکاری می کنند.

 

محمد جهانگیری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: خوشبختانه دولت رویکرد بسیار سازنده ای در تامین مطالبات جامعه پزشکی دارد و با واقعی شدن تعرفه ها انتظار داریم رضایت مردم هم به طور حداکثر جلب شود و اگر کمتر از یک درصد هم تخلف باشد پیش از مردم خود پزشکان مطالبه برخورد با تخلفات پزشکی را دارند و هموطنان مطمئن باشند جامعه پزشکان به طور کامل همکاری خواهند کرد.

 

وی گفت: اجرای این طرح گام بلندی در تامین خواسته های جامعه پزشکی است و بسیار کار علمی و ارزشمندی محسوب می شود و جامعه پزشکی هم متعهدانه پای کار است و از حرکت های خوب دولت حمایت می کند.

 

جهانگیری افزود: سقف تعرفه های مصوب مورد توافق جامعه پزشکی و دولت است و خوشبختانه انضباط مالی خوبی هم ایجاد می شود و با هرگونه تخلفی که ایجاد می شود برخورد خواهیم کرد.

 

وی گفت: موارد احتمالی تخلف شامل رعایت نکردن سقف تعرفه های مصوب است و همچنین پرداخت های غیر شفاف و خارج از موسسات درمانی و ارائه نکردن صورتحساب رسمی در برابر دریافت هرگونه وجهی است.

 

جهانگیری افزود:‌ حتی اگر تعرفه های مصوب در خارج از بیمارستان و بدون صدور صورتحساب رسمی دریافت شود باز هم تخلف محسوب خواهد شد.

 

معاون سازمان نظام پزشکی گفت:‌ کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی همراه با بسته نظارتی مصوب اجرا می شود و بیش از 99 درصد جامعه پزشکی همراهی می کنند و البته ما انتظار داریم حتی یک پرونده تخلف هم گزارش نشود و اندک متخلفان هم بدانند که جریمه خواهند شد و حتی محرومیت از طبابت هم جزو مجازات خواهد بود و ما بیش از مردم خواهان برخورد با متخلفان هستیم.

 

جهانگیری افزود: مردم در مراجعه به بیمارستان ها باید هزینه ها را در قالب رسید رسمی و صورتحساب بیمارستان پرداخت کنند و اگر انتقاد یا شکایتی و موارد مشکل داری را داشتند می توانند به سامانه های ارتباطی سامانه تلفنی 1690  و سامانه الکترونیکی( 1690 دات آی آر) مطرح کنند که ستادهای استانی تا مدت ده روز رسیدگی می کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار