به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با حضور نمایندگان شرکتهای خدمات پیامکی ارزش افزوده با توجه به توسعه و پیشرفت فناوریها در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش استفاده از این ابزار ارتباطی افزود: از اول بهمن ماه سیاستهای استفاده گسترده از خدمات پیامک انبوه و خدمات ارزش افزوده پیامکی در شبکههای ارتباطی به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به تشریح بندهای به کار رفته در این مصوبه افزود: مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال به عنوان مرجع صدور مجوز حمایت از تمامی شرکتهای خدمات پیامکی انبوه را اعلام میکند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به بند ۶ این مصوبه مبنی بر «ارایه کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعالسازی و یا غیرفعال کردن دریافت پیامکهای انبوه را برای کاربران فراهم کنند» افزود: تمامی اپراتورها باید با شرکتهایی که از این مرکز مجوز گرفتهاند به همکاری بپردازد تا بر این اساس بتوانیم حافظ منافع شرکتها باشیم.
موسویان با اشاره به حمایت همه جانبه از شرکتهای خدمات پیامک ارزش افزوده، گفت: این مرکز با وجود تغییرات پرسرعت و عمر کوتاه فناوریهای نوین خود را موظف به بازار سنجی، آینده پژوهشی و آمادگی لازم برای مهاجرت به نسلهای جدید میداند.
وی با تاکید بر این که این سیاست گذاری که امروز شاهد آن هستیم باید طی سالهای گذشته رخ می داد، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت و سرعت نسلهای تلفن همراه باید دید که چه امکاناتی در نسلهای ۴ و ۵ است تا این مهاجرت را بتوانیم مدیریت کنیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با پیشنهاد به نمایندگان شرکتهای خدمات پیامکی ارزش افزوده، گفت: با توجه به این موضوع پیشنهاد میشود که جلسات منظم و مکرری در خصوص ارائه سیاستهای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده با دستور جلسات مشخص که با همکاری شرکتها مشخص میشود، صورت میگیرد.
وی هدف از برگراری جلسات مداوم در این خصوص را تبادل اطلاعات مرکز و شرکتهای خدمات پیامکی ارزش افزوده دانست و عنوان کرد: در این جلسات می توانید عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال را به عنوان یک جایگاه حاکمیتی و مرکز عملکرد شما را به عنوان یک بازیگر صحنه مرور کند تا در این زمینه به اهداف مد نظر برسیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال در پایان جلسه هم اندیشی با اعلام وجود درصد خطا در ارائه راهکارها افزود: با تبیین شاخصها و معیارها با همراهی مشارکت کنندگان باید درصد خطاها را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به بحث فرهنگسازی در پیامکهای انبوه افزود: پیامک برای بالابردن بهره اقتصادی صورت گرفته که این موضوع حدود ۲ سال است در کشور رواج پیدا کرده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با درخواست از نمایندگان شرکتهای خدمات پیامکی ارزش افزوده اعلام کرد: شرکتها باید به هم اندیشی بحث فرهنگ سازی در پیامک بپردازند و در این زمینه هزینه کنید و با بالا بردن بلوغ فکری و فرهنگ سازی لازم خیلی از این مسایل حل خواهد شد.
در پایان این جلسه نمایندگان شرکتهای خدمات پیامکی انبوه به اعلام مشکلات خود در این زمینه پرداختند.