تولیدکنندگان داخلی به «خدمات پس از فروش» توجه ندارند/ فرار ۶۸ درصد مشتریان بهدلیل برخورد مدیران
به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، مهدی اصفهانی عصر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان در استان کرمانشاه اظهار کرد: افزایش سهم بازار و جذب بازارهای جدید در گرو درک تغییرات هزاره چهارم است.
وی با مقایسه نگرشهای سنتی و نوین به مشتری، گفت: در نگرش نوین بازاریابی تولید زیاد دلیل بر سود بیشتر نیست و بازارداری و وفاداری مشتریان حرف اول را میزند.
قائم مقام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان داشت: نگاه تولیدکنندگان امروز تغییر کرده و مشتری محور اصلی شده است.
اصفهانی با بیان اینکه سبد مشتری نخستین استراتژی بازار است، افزود: رضایتمندی مشتری رکن اصلی دستآوردهای بازاریابی است.
وی گفت: سه درصد مشتریان هیچگاه برنمیگردند، پنج درصد در اثر ارتباط با شرکتهای دیگر میروند، 9 درصد از مشتریان را رقبا جذب کرده، 14 درصد به دلیل نارضایتی بازنمیگردند، یکدرصد بر اثر مرگ برنمیگردند و 68 درصد از آنان بهدلیل بیتفاوتی مدیران برخورد سرد و نادرست آنها به خاطر عدم وجود نگاه مشتریمدارانه بازنمیگردند.
قائم مقام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور ادامه داد: تولید باید بر اساس خواست و تمایل مصرفکننده باشد.
اصفهانی با تأکید بر اینکه خدمات پس از فروش در دنیا حرف اول را میزند، تصریح کرد: در ایران این موضوع جایگاهی ندارد و اگر تولیدکنندگان به این موضوع بها دهند، مصرفکنندگان سراغ جنس خارجی نمیروند.
وی خاطرنشان کرد: ایران از گذشته برندساز بود و در برخی از کالاها برند اول جهانی است و باید آن را تدوام داد.
قائم مقام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور تولیدکنندگان را سرداران جبهه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هر ریالی که در ایران هزینه شود، یک گام کشور از فقر و فحشا دور میشود.
اصفهانی ادامه داد: دنیا بهسمت آیندهنگری در حرکت است و تمام بازاریابان و مدیران در حال رصد تحولات آینده هستند.