به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فعالیت سامانه ۱۹۵ در ایام نوروز اظهار داشت: در طی ۱۵ روز تعطیلات نوروزی ۳۴ هزار و ۲۳۷ تماس با سامانه ۱۹۵ برقرار شد که در این میان ۳۲۱ شکایت ثبت شده است.
وی افزود: در بین شکایات ثبت شده همین در ایام ۶۴ فقره پاسخ داده و نهایی شده است که حدود ۲۰ درصد را شامل میشود.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات ادامه داد: در بین این تماسها بیشترین شکایات مربوط به کندی سرعت اینترنت واگذار شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت و وایمکس بوده است.
فرنقی زاد عدم رعایت کیفیت خدمات مطابق قرار داد و عدم ارائه و یا ارائه نامطلوب خدمات پشتیبانی توسط فروشندگان خدمات اینترنت پرسرعت از مهمترین عناوین شکایات تماس گیرندگان دانست و افزود: گزارش وضعیت پاسخگویی به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در جلسه شورای فنی وزارت مطرح و بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: ما به عنوان بخشی از دولت وظیفه داریم بدانیم مردم در حوزه فعالیت ما چه مشکلاتی دارند و بدین منظور سامانه ۱۹۵ را به عنوان نقطه تماس مردم با وزارت و ابزاری برای پاسخگویی به شهروندان در نظر گرفتهایم.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: حمایت و توجه به نتایج ارائه شده توسط این سامانه ضروری است و گزارش های مذکور به منظور ارزیابی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس میشود.