آخرین اخبار:
کد خبر:۴۴۰۵۴۲

پای شهرداری در کفش شرکت‌های حمل و نقل/ زد و بند با انجمن‌های مسافری و مالکان اتوبوس

احمدی‌زاده با اشاره به اینکه انبارهای شرکت‌های مسافری از انبارهای خرده‌بارهای حمل و نقلی مسافری بزرگ‌تر شده است، بیان کرد: ما در بخش حمل و نقل کالای برون‌شهری یک‌سری از بارهای آتش‌زا را‌ برای جابه‌جایی قبول نمی‌کنیم اما همین کالا‌ها‌ از طریق مذکور و توسط اتوبوس‌های مسافری جابه‌جا می‌‌شود که خطرآفرین است، همین تخلف‌ها موجب بروز حادثه می‌شود و پس از وقوع حادثه هم علت را به نقص فنی ارجاع می‌دهند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» ‌حسین احمد‌ی‌زاده  اظهار داشت: شهرداری در کنار اخذ عوارض از بارنامه‌های کامیون‌‌های برون‌شهری،‌ به تازگی با همراهی شرکت‌های اقماری خود ‌به عنوان رقیب شرکت‌های حمل و نقل بار برون‌شهری وارد پایانه‌‌های مسافری شده است.

 

وی ادامه داد: شهرداری‌‌ در قالب شرکت‌های مختلف اقماری در پایانه‌های مسافری اقدام به حمل بار‌ می‌کند و نمونه قابل ذکر آن در همین پایانه مسافری جنوب در تهران است.

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری کشور اضافه کرد: شهرداری تابلو اعلانات بزرگی در پایانه‌ها ‌‌نصب کرده است و در قالب حمل توشه همراه و کالای مسافر ‌از این محل درآمدزایی می‌کند.

 

وی افزود: در این تابلو اعلانات که در پایانه‌‌ها نصب شده‌ ‌‌‌نرخ‌های مختلفی برای حمل کالا‌ی به اصطلاح مسافر تعیین شده است، بر این مضمون که مثلاً نرخ حمل توشه مسافر از وزن ‌یک تا 100 کیلوگرم، قیمتی مشخص، از وزن 100 تا 200 کیلوگرم‌، قیمتی بیشتر و به همین ترتیب از 500 کیلوگرم به بالا نرخ توافقی عنوان شده است.

 

احمدی‌زاده بیان کرد: به هر حال بار و توشه همراه مسافر معمولاً بیش از یک چمدان نخواهد بود، حال ممکن است شرایطی رخ دهد که مسافری قصد داشته باشد یک کارتن کالا هم با خود به همراه داشته باشد، اما بار همراه مسافر طبق معمول بیش از ‌وزن‌ 500 کیلوگرم که نخواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در واقع شهرداری با همکاری انجمن‌های مسافری و مالکان اتوبوس به عرصه حمل کالا وارد شده و از این محل درآمد کسب می‌کند.

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری کشور گفت: البته اتحادیه‌‌ها و انجمن‌های حمل و نقل بار در این باره پیگیری‌هایی انجام داده‌اند و حتی پلیس راه هم به پاسگاه‌های بین راهی بخشنامه کرد که شرکت‌های متخلف در این باره جریمه شوند اما این کار ادامه دارد.

 

احمدی‌زاده‌ بیان کرد: اجرای این کار شهرداری ورود به عرصه حمل بار آن هم با اتوبوس مسافری است که تخلف محسوب می‌شود،

 

وی با اشاره به اینکه در این‌باره پیگیری‌هایی از اتحادیه‌ها و انجمن‌‌های مسافری برون‌شهری هم داشته‌ایم ،گفت: ‌بخش مسافری‌ اعلام می‌کند چون نرخ‌های بلیت اتوبوس تکلیفی و ارزان و تقاضا کم است و تردد برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، مجبور هستند به سیستم حمل کالا هم وارد شوند.

 

احمدی‌زاده با اشاره به اینکه انبارهای شرکت‌های مسافری از انبارهای خرده‌بارهای حمل و نقلی مسافری بزرگ‌تر شده است، بیان کرد: ما در بخش حمل و نقل کالای برون‌شهری یک‌سری از بارهای آتش‌زا را‌ برای جابه‌جایی قبول نمی‌کنیم اما همین کالا‌ها‌ از طریق مذکور و توسط اتوبوس‌های مسافری جابه‌جا می‌‌شود که خطرآفرین است، همین تخلف‌ها موجب بروز حادثه می‌شود و پس از وقوع حادثه هم علت را به نقص فنی ارجاع می‌دهند.

 

وی بیان کرد: همین شهرداری از سوی دیگر ارقامی از شرکت‌های حمل و نقلی در خیابان‌های شوش، شهید رجایی و ری به عنوان آلودگی زیست‌محیطی و آلودگی صوتی دریافت می‌کند در حالی که در‌ مناطق مذکور ورود کامیون محدود و از ساعات اولیه روز تا ساعات پایانی شب ممنوع است و قطعاً ‌آلودگی صوتی و زیست محیطی چندانی هم رخ نخواهد داد.

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری کشور اضافه کرد: متأسفانه هر بخش به دنبال درآمد خود است‌، هیچ کس به دنبال اصلاح ساختار و توجه به بخش خصوصی نیست‌.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار