به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، داوود کشاورزیان در پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته افزود : برای نمونه نرخ عوارض برای کامیونها ۵۰ هزار تومن در نظر گرفته شدهاست که ما در محاسباتمان به عدد ۶۰ هزار تومان رسیدیم اما با توجه به محدویت هایی که وجود داشت ، این نرخها ابلاغ شد.
وی با تاکید بر اینکه قیمت و هزینه ساخت آزادراه ها بسیار افزایش پیدا کرده است ، گفت : برای مثال ،اگر فقط بخواهیم همین ۱۹۰ کیلومتر قم-گرمسار را تعویض گاردریل کنیم نیاز به اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز داریم و علاوه بر ان قیمت قیر در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کردهاست.
کشاورزیان اظهار داشت : هیچ فرآوردهای هم به این میزان افزایش قیمت نداشتهاست.
وی دربار ه مراجعه سرمایه گذاران برای احداث آزادراهها نیز گفت: نمیتوان به سرمایه گذار این چنین گفت که بیش از ۴۰ سال صبر کند تا اصل پول و سود سرمایه گذای شدهاش برگردد.در حال حاضر ما در کنار تمام آزادراهها ، بزرگراههایی داریم که اگر تقاضا برای آزادراهها با نرخ فعلی مناسب نباشد باید نرخ عوارض را کاهش داد.