افزايش ظرفيت كارخانجات سيمان آذربايجان غربي به 4.5 ميليون تن در سال
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۵۷۱۹
رئيس اتاق بازرگاني اروميه خبر داد:

افزايش ظرفيت كارخانجات سيمان آذربايجان غربي به 4.5 ميليون تن در سال

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع اروميه گفت: ظرفيت كارخانجات توليد سيمان در اروميه، خوي و بوكان به 4.5 ميليون تن در سال افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از اروميه، حسن انتظار ديشب 4 آبان ماه در مراسم توديع و معارفه استاندار آذربايجان غربي كه با حضور وزير كشور برگزار شد، اظهار داشت: رسمي شدن مرز تمرچين پس از 14 سال برگ زريني در كارنامه قرباني، استاندار سابق آذربايجان غربي است كه با فعال شدن اين مرز، آذربايجان غربي به اربيل عراق متصل شد.

وي با بيان اينكه حجم صادرات آذربايجان غربي در شش ماهه نخست سال جاري به 68 درصد افزايش داشته است، اذعان داشت: افزايش 124 درصدي ارزش دلاري صادرات در شش ماه نخست سال جاري نشان از پويايي اقتصاد استان است.

انتظار با اشاره به اينكه در طول خدمت قرباني تحولات عظيمي در استان ايجاد شده است، افزود: آذربايجان غربي در جذب سرمايه در گردش بعد از استان تهران رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داده است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع اروميه افزايش ظرفيت كارخانجات سيمان اروميه، خوي و بوكان به 4.5 ميليون تن در سال را گوشه‌هاي از عملكرد استاندار آذربايجان غربي در چهار سال گذشته اعلام و خاطرنشان كرد: ميزان توليد محصولات فولاد در استان امسال به يك ميليون تن رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: صنعت آذربايجان غربي نياز به سرمايه‌گذاري دارد و صنعتگران و كارآفرينان آذربايجان غربي از استاندار جديد انتظار حمايت دارند.

توسعه پدافند داخلي ضامن برقراري امنيت پايدار در كشور است

جعفر زاده، رئيس مجمع نمايندگان مجلس آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: توسعه پدافند داخلي و مردمي كردن امنيت، ضامن برقراري امنيت پايدار در كشور است.

وي با اشاره به اينكه ديد مسئولان نسبت به شاخصه‌هاي امنيت بايد تغيير كند، افزود: با وجود مرزي بودن و تنوع قومي دراين استان، بسياري از شاخصه‌هاي بزهكاري در آذربايجان غربي نسبت به استان‌هاي ديگر كمتر است.

رئيس مجمع نمايندگان مجلس آذربايجان غربي ادامه داد: استان آذربايجان غربي به دليل داشتن پتانسيل‌هاي بالا قابليت امنيتي دارد و نبايد مسئولان نگاه امنيتي نسبت به اين استان داشته باشند.

مويد حسيني صدر، نماينده خوي و چايپاره هم در اين مراسم  گفت: آذربايجان غربي نيازمند شكل‌گيري اتحاد و توجه ويژه است.

وي خاطرنشان كرد: با وجود زحمات بسيار براي پيشرفت در استان از لحاظ شاخص‌هاي مختلف عقب مانده‌ايم.

نماينده خوي و چايپاره اظهار داشت: در بخش آموزش عالي استان ما نسبت به استان‌هاي مشابه پيشرفت چندان خوبي ندارد و متاسفانه دانشگاه اروميه كه جزو اولين دانشگاه‌هاي كشور بود، هم اكنون دانشگاه نوپاي كاشان با دانشگاه مركز استان ما رقابت مي‌كند.

حسيني صدر تصريح كرد: استان آذربايجان غربي به دليل هم‌جوار بودن با سه كشور همسايه، پتانسيل افزايش حجم مبادلات به ارزش 20 ميليارد دلاري را دارد كه توجه ويژه مسئولان را مي‌طلبد.

لازم به ذكر است، در اين مراسم وحيد جلال زاده به عنوان استاندار جديد آذربايجان غربي معرفي و از زحمات قرباني، استاندار سابق قدرداني شد.

خاطرنشان مي‌شود، استاندار اسبق آذربايجان غربي نيز در پيامي ضمن تبريك به انتصاب وحيد جلال زاده گفت: فرصت‌هاي شيرين تعامل، تفاهم و توسعه پايدار در آذربايجان غربي فراهم آمده است.

قرباني در اين پيام از تمام علما و روحانيون، ائمه جمعه و جماعات، صنعتگران و كارآفرينان، دانشگاهيان و شواراهاي شهر و روستا، خانواده معظم شهدا، افراد صاحب نفوذ و آحاد مردم در توسعه استان و ايجاد فضاي معنوي و اخوت قدرداني كرد.

وي در پايان اين پيام نيز از مديران دستگاه‌هاي اجرايي به خاطر تلاش‌ها و دستاوردهاي ارزشمند در آذربايجان غربي تشكر كرد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار