آغاز به كار اجلاس طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي ايران در حوزه خليج فارس
به گزارش گروه اقتصادي «شبكه خبر دانشجو»، در اين اجلاس دو روزه راهکارهاي علمي و منطقي چگونگي تبادلات اقتصادي، بازرگاني، تجاري و همچنين فرهنگي و گردشگري ايران در منطقه خليج فارس مورد بحث و بررسي مسئولان و کارشناسان قرار خواهد گرفت.
مسئولان وزارت بازرگاني، رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران، معاونان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان و فعالان اقتصادي منطقه آزاد کيش در اين همايش حضوري فعال خواهند داشت.
بنا بر اين گزارش، در نشست عمومي که امروز صبح امروز برگزار مي شود بيش از 400 نفر از سرمايه گذاران، بازرگانان، صاحبان صنايع، موسسات گردشگري و ساير فعالان اقتصادي منطقه آزاد کيش، نظرات و پيشنهادهاي خود را در خصوص بهبود فضاي کسب و کار و رونق اقتصادي اين منطقه ارائه خواهند کرد.
همچنين هشتمين جلسه کميته امور گردشگري طرح ملي ساماندهي با حضور مسئولان عالي رتبه وزارت بازرگاني، سازمان ميراث فرهنگي و سازمان منطقه آزاد کيش عصر دوشنبه برپا مي شود.
در کميته امور گردشگري طرح ملي ساماندهي، طرح ايجاد منطقه ويژه ديپلماتيک در جزيره کيش، استانداردسازي ورزش و تفريحات دريايي و ارتقاي سطح خدمات گردشگري در مناطق آزاد کشور مورد بررسي و تصويب قرار خواهد گرفت.
برگزاري چهارمين نشست کارگروه موضوع ماده 5 موافقتنامه سه جانبه سازمان توسعه تجارت ايران، سازمان منطقه آزاد کيش و دبيرخانه ستاد طرح ملي ساماندهي نيز صبح سه شنبه، 12 آبان ماه به طرح موضوعات کارگروه خواهد پرداخت.
در اين نشست چگونگي توسعه مناسبات اقتصادي، تجاري و گردشگري منطقه آزاد کيش با کشورهاي CIS، بويژه جمهوري فدراتيو روسيه مورد بررسي و تصميم گيري مي شود.
همچنين در راستاي سياست وزارت بازرگاني مبني بر انتقال واردات کالا از مراکز واسطه اي کشورهاي حوزه خليج فارس به مناطق آزاد، مرکز ثبت سفارش واردات کالا در جزيره کيش به طور رسمي افتتاح، و شروع به کار خواهد کرد؛ افتتاح دفتر نمايندگي سازمان توسعه تجارت ايران از ديگر برنامه هاي اين همايش است./انتهاي پيام/