پرسنل ناوگان هوايي كشور از آموزشهاي وزارت بهداشت بهرهمند ميشوند
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر امامي رضوي صبح امروز در مراسم امضاي تفاهم نامه مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت و شركت فرودگاه هاي كشور كه در معاونت سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، تامين و حفظ سلامت مردم را مهم ترين هدف معاونت سلامت عنوان كرد و اظهار داشت: در حوزه اورژانس با ايجاد آمبولانس هاي جاده اي امكان دسترسي به خدمات وزارت بهداشت و در نتيجه حفظ سلامتي مسافران جاده ها ارتقا يافت.
وي همچنين گفت: با وجود اينكه تعداد مسافرت هاي جاده اي افزايش يافته، ولي ميزان تلفات جاده اي كاهش پيدا كرده است.
معاون سلامت وزير بهداشت با بيان اينكه راه زيادي براي رسيدن به وضعيت مطلوب كنترل تلفات جاده اي وجود دارد، گفت: هنوز هم تلفات جاده اي مهمترين دليل سال هاي از دست رفته عمر در كشور محسوب مي شوند.
امامي رضوي ايجاد مراكز بهداشتي در فرودگاه ها و قرنطينه هاي مبادي ورودي را از جمله فعاليت هاي اين وزارتخانه در فرودگاه ها عنوان كرد و افزود: با حضور اورژانس در فرودگاه ها و ارائه خدمات مشاوره اي مي توان به حفظ سلامتي مسافران كمك كرد.
وي ايجاد دسترسي مناسب را يكي از مهمترين اهداف نظام سلامت در سال هاي اخير عنوان كرد و گفت: بر اين اساس خدمات پيشگيري و مراقبت هاي بموقع و مناسب مبتني بر نياز كشور در نزديكترين مراكز قابل دسترسي براي مردم صورت مي گيرد.
معاون سلامت وزارت بهداشت در ادامه بيان داشت: در حال حاضر براي حفظ سلامت مردم در جاده هاي كشور به فاصله 30 كيلومتر پايگاه هاي اورژانس قرار داده شده است.
امامي رضوي تصريح كرد: در تكنولوژي هوايي نيز وزارت بهداشت با آموزش پرسنل مراقبت پرواز و استقرار افرادي براي ارائه خدمات بهداشتي در راستاي حفظ سلامت مسافران گام برمي دارد.
وي با اشاره به اهميت ناوگان هوايي كشور گفت: در هنگام بروز زلزله بم وزارت بهداشت از خدمات ناوگان هوايي استفاده زيادي كرد.
معاون سلامت وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان كرد: بزودي مانور مشتركي ميان وزارت بهداشت و شركت هواپيمايي كشور براي ارائه خدمات بهداشتي در فرودگاه ها انجام گيرد./انتهاي پيام/