واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودي معاف شد
به گزارش گروه اقتصادي «شبکه خبر دانشجو»، رئيس جمهور قانون الحاق يک تبصره به ماده (4) قانون برنامه چهارم توسعه را که در مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تأييد شوراي نگهبان رسيده است را براي اجراء ابلاغ کرد.
بر اساس ماده واحده اين قانون، عبارت «واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت حقوق ورودي معاف است و اين قانون پس از پايان دوره قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نيز قابل اجراء است»، به عنوان يک تبصره به ماده (4) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي الحاق ميشود.
بر اساس ماده 4 قانون برنامه چهارم توسعه، برقراري هرگونه تخفيف، ترجيح و يا معافيت از پرداخت ماليات اعم از مستقيم يا غيرمستقيم و حقوق ورودي علاوه بر آنچه که در قوانين مربوطه تصويب شده است، براي اشخاص حقيقي و حقوقي از جمله دستگاههاي موضوع ماده (160) اين قانون در طي سالهاي اين برنامه ممنوع است.
گفتني است، اين قانون به صورت يک لايحه و با توجه به نوسانات قيمتهاي بورس جهاني و نزديک به صفر بودن حاشيه تفاوت قيمتها در خصوص طلا و نقره و تاثير دريافت چهار درصد حقوق ورودي در واردات آن و به منظور رفع موانع موجود جهت واردات رسمي آن از سوي دولت تقديم مجلس شده بود./انتهاي پيام/