توسعه كيفي دانش پزشکي تحت تأثير فناوري اطلاعات است
به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از شيراز، دکتر محمدعلي محققي، روز گذشته در افتتاحيه دومين كارگاه نوآوريهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در علوم پزشكي در سالن هاي سينا و صدراي دانشگاه علوم پزشکي شيراز، از طريق ويدئو كنفرانس با قرائت پيام وزير بهداشت براي اين مراسم، گفت: پرداختن به موضوع IT در مباحث علوم پزشكي بهعنوان يكي از مباحث محوري و تأثيرگذار در تمام شئون سلامت، بسيار مهم و ضروري است.
وي با بيان اينكه مجموعه بخش سلامت توليد كننده دائمي دادههاست، عنوان كرد: گردش دادهها در بخش سلامت منابع بسيار كمنظيري ايجاد كرده است.
معاون آموزشي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: بايد دسترسي به منابع اطلاعاتي تسهيل شود تا امكان دسترسي به سطوحي از آموزش كه مورد نياز است، فراهم گردد.
محققي از پايهگذاري طرح سامانه جامع بخشهاي اطلاعاتي پزشكي خبر داد و گفت: تمام فعاليتهايي كه در اين سالها حاصل شده، مرهون حضور، ابتكار عمل، پيگيري و برخورد مسئولانه اعضاي هيئت علمي دانشگاههاست./انتهاي پيام/