به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی قنبرنژاد با اشاره به اینکه افرادی که اسامی آنها از ساعت 24 شنبه اول اسفند ماه بر روی سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir اعلام خواهد شد، تا 15اسفندماه و به مدت 2 هفته مهلت دارند تا مدارک لازم را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه کنند، افزود: در عین حال افرادی که نسبت به نتایج اعلامی اعتراض دارند از امشب میتوانند مراتب اعتراض خود را تنها به صورت الکترونیکی بر روی سایت شهرداری تهران در محل تعیین شده درج کنند.
وی افزود: واجدین شرایط با ارایه کد رهگیری و کد پستی خود می توانند از طریق سایت شهرداری تهران از وضعیت درخواستشان مطلع شوند.
قنبرنژاد درخصوص آرم طرح ترافیک سهمیه بگیران گفت: مکاتبات دریافت این آرم با ارگانها، سازمانها و بخشهای سهمیه بگیر انجام شده و آنها نیز برابر روال قبلی باید اسامی افراد واجد شرایط را طبق سهمیه به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کنند.
وی در خصوص سهمیه آرم طرح ترافیک خبرنگاران نیز بیان کرد: خبرنگاران اعم از روزنامهها، خبرگزاریها، سایتها و خبرنگاران آزاد نیز برابر سالهای گذشته از طریق سهمیه اعلامی به مدیران عامل یا مسئول آنها میتوانند آرم طرح ترافیک بگیرند؛ اما خبرنگارانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آرم طرح ترافیک نمیشوند تا 10 اسفند ماه مهلت دارند به مرکز ارتباطات شهرداری تهران مراجعه کنند.
مدیر واحد صدورارم سازمان ترافیک افزود: درصدد هستیم تا 100 صد مجوزهای جدید طرح ترافیک را تا پایان اسفند توزیع کنیم تا از اول فروردین صرفاً خودروهای دارای آرم های جدید، مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند.
قنبرنژاد مجموع امتیازات کسب شده را به عنوان معیار نهایی انتخاب افراد واجد شرایط دریافت مجوز طرح ترافیک عنوان و تصریح کرد: شهروندان در نظر داشته باشند چنانچه اطلاعات اعلام شده از سوی شهروندانی که واجد شرایط اعلام می شوند با اسناد و مدارک آن ها مطابقت نداشته باشد، از صدرو آرم طرح ترافیک برایشان معذور خواهیم بود.
بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، قنبرنژاد از کاهش 10 درصدی سهمیه آرم طرح ترافیک متقاضیان حقوقی به طور متوسط خبر داد و تصریح کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که با توجه به پیش بینیهای به عمل آمده امسال 5000 مجوز جدید به تعداد آرمهای روزانه و نیز 2000 مجوز جدید سهمیه جانبازان اضافه شده است.
مدیر واحد صدور ارم سازمان ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: بیتردید محدودیت ورود خودروهای شخصی به محدوده طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوای هسته مرکزی شهر موثر بوده و در صورتی که این طرح در محدوده مذکور اعمال نمیشد، وضعیت زیست محیطی مرکز شهر غیرقابل تصور بود.