مرحله نخست طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي آذر ماه به پايان مي رسد‏
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۹۱۳۵
مدير اجرايي طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي:‏

مرحله نخست طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي آذر ماه به پايان مي رسد‏

نوبختي، مدير اجرايي طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي پيش‌بيني کرد تا  مرحله نخست طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي به طول 75 کيلومتر نيمه ‏آذر ماه امسال به پايان برسد‎. 

به گزارش گروه اقتصادي «شبكه خبر دانشجو»، لوله گذاري بخش دريايي مرحله هاي پانزدهم و شانزدهم ‏طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي با 35 درصد پيشرفت در عسلويه در دست اجراست‏‎. 

مدير اجرايي اين طرح ها گفت: با اجراي اين طرح گاز مراحل پانزدهم و‎ ‎شانزدهم با خط لوله اي 110 ‏کيلومتري از عمق آبهاي خليج فارس به‎ ‎پالايشگاه هاي خشکي منتقل مي شود‎. 

نوبختي پيش‌بيني کرد تا مرحله نخست اين طرح به طول 75 کيلومترنيمه آذر امسال به پايان برسد‏‎. 

وي افزود: اجراي مرحله هاي پانزدهم و شانزدهم از دي 85 با برآورد‏‎ ‎سرمايه گذاري 2 ميليارد و 97 ميليون ‏دلار به همت شرکت هاي داخلي آغاز شده‎ ‎است‎. 

با بهره برداري از اين طرح ها روزانه 50 ميليون مترمکعب گاز طبيعي، 75‏‎ ‎هزار بشکه ميعانات گازي‏، 400 تن گوگرد و سالانه يک ميليون تن اتان و يک‏‎ ‎ميليون و 50 هزار تن گاز مايع توليد مي شود‏‎. 

در منطقه عسلويه 28 پالايشگاه مستقر مي شود و تا کنون 10پالايشگاه در 10 مرحله به بهره برداري رسيده ‏است‎.‎/انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار