مرحله نخست طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي آذر ماه به پايان مي رسد
به گزارش گروه اقتصادي «شبكه خبر دانشجو»، لوله گذاري بخش دريايي مرحله هاي پانزدهم و شانزدهم طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي با 35 درصد پيشرفت در عسلويه در دست اجراست.
مدير اجرايي اين طرح ها گفت: با اجراي اين طرح گاز مراحل پانزدهم و شانزدهم با خط لوله اي 110 کيلومتري از عمق آبهاي خليج فارس به پالايشگاه هاي خشکي منتقل مي شود.
نوبختي پيشبيني کرد تا مرحله نخست اين طرح به طول 75 کيلومترنيمه آذر امسال به پايان برسد.
وي افزود: اجراي مرحله هاي پانزدهم و شانزدهم از دي 85 با برآورد سرمايه گذاري 2 ميليارد و 97 ميليون دلار به همت شرکت هاي داخلي آغاز شده است.
با بهره برداري از اين طرح ها روزانه 50 ميليون مترمکعب گاز طبيعي، 75 هزار بشکه ميعانات گازي، 400 تن گوگرد و سالانه يک ميليون تن اتان و يک ميليون و 50 هزار تن گاز مايع توليد مي شود.
در منطقه عسلويه 28 پالايشگاه مستقر مي شود و تا کنون 10پالايشگاه در 10 مرحله به بهره برداري رسيده است./انتهاي پيام/