آخرین اخبار:
کد خبر:۵۰۹۶۹۱
معاون محیط زیست شهرداری منطقه ۷ عنوان کرد

جمع‌آوری درب‌ قوطی نوشابه، یک کمپین جهانی است/ جمع آوری پسماند خشک از مساجد

معاون محیط زیست شهرداری منطقه ۷ گفت: هدف کمپین جهانی جمع‌آوری درب‌های قوطی نوشابه، جمع آوری پسماند و بازگشت مواد ضایعاتی به چرخه تولید و البته انجام کاری خیرخواهانه به منظور کمک به معلولان نیازمند است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح جمع آوری پسماند خشک مساجد با هدف سهولت در تحویل پسماند خشک و  جمع آوری سود حاصل از آن برای کمک به صندوق خیریه مساجد در راستای کمپین " آسمان آبی، زمین پاک" خبر داد.


 محمد علی شعبانی با اعلام این مطلب افزود: با اجرای این طرح در مساجد آموزش تفکیک پسماند خشک از مبداء و همچنین کم حجم سازی زباله به شهروندان ارائه شده و مخازن مخصوص پسماند خشک در اختیار مساجد قرار گرفته است .


معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اجرای طرح جمع آوری درب بطری که یکی از اهداف آن کمک به نیازمندان و معلولین است خاطرنشان کرد: این طرح از لحاظ زیست محیطی باعث سهولت در کم حجم سازی پسماند خشک (بطری های آب معدنی، نوشابه و...) می شود و در واقع انجام طرح جداسازی درب بطری علاوه بر جنبه زیست محیطی، جنبه انسان دوستانه ای نیز دارد.


وی بابیان این که کمپین جمع‌آوری درب‌های قوطی نوشابه یک کمپین جهانی است که با دو هدف مهم اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح با دو هدف مهم دنبال می‌شود که اولین هدف آن حفظ محیط زیست و جمع آوری پسماند و بازگشت مواد ضایعاتی به چرخه تولید و دومین هدف آن نیز انجام کاری خیرخواهانه به منظور کمک به معلولان نیازمند است.


شعبانی در ادامه با اشاره به بسته شدن تفاهم نامه همکاری با رستورانهای فست فود سطح منطقه در راستای اجرای کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" یادآور شد: با اجرای این طرح کارکنان این اماکن با تفکیک پسماند خشک از مبداء آشنا می شوند. با توجه به اینکه در این مکان ها زباله های تر و خشک همزمان تولید می شود این زباله ها از مبداء تفکیک می شوند و به لحاظ زیست محیطی نیز پسماندها بطور یکجا با هم دفن نمی شوند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار