به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد در دسته بندی خدمات پیامکی دارای ارزش افزوده دریافت اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع رسانی، بهداشتی، سلامت و تبلیغات قرار میگیرد.
فلاح جوشقانی افزود: اپراتور باید در مورد همه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، از طریق یک پیامک پیش از آغاز ارایه خدمات، از مشترک سوال کند و درصورت تایید، آن را فعال کند.
وی گفت: بخش نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون، در صورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترک در اینگونه سرویس ها پیگیری های لازم را انجام میدهد.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد اکنون شیوه ارسال پیامکهای مربوط به خدمات به گونهای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج میشود اما در برخی برنامههای رادیویی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایتهای اینترنتی و سایر رسانهها با تبلیغات کاذب و گمراهکننده مشترک را به ارسال کد عضویت به سرشمارههای مورد نظر تشویق میکنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترک استفاده شود.
به گفته وی، مشترکان تلفن همراه در صورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی میتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.۱۹۵.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح ساماندهی پیامک های تبلیغاتی خبر داد و گفت: با فراهم سازی امکان های لازم، مشترکان تلفن همراه که تمایل به دریافت تبلیغات ندارند، براحتی می توانند آن را مسدود کنند.