به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جلسه شماره ۴۳۰ (مورخ ۲۳ اسفند ماه ۹۵) اعضاي شورا که به رياست حجتالاسلام محسني اژهاي و حضور نمايندگان قواي سهگانه برگزار شد، با توجه به اهميت رعايت قانون و نيز حقوق کانديداها، مقرر گرديد تا کميتهاي براي نظارت بر ويژهبرنامههاي انتخاباتي رسانه ملي در شوراي نظارت تشکيل شود. تمامي برنامههايي که مستقيم و غيرمستقيم با موضوع انتخابات رياست جمهوري و شوراها توسط شبکههاي گوناگون راديويي و تلويزيوني توليد و پخش ميشود، توسط اين کميته رصد و نظارت خواهد شد.
طبق اعلام صداوسيما، در انتخابات پيشرو علاوه بر توليد برنامههاي تحليلي، تبييني و تهييجي بخشي از برنامهها همچون انتخابات سالهاي گذشته به تبليغات کانديداهاي رياست جمهوري اختصاص خواهد داشت. بر اساس مصوبه ستاد انتخابات رسانه ملي هر يک از نامزدهاي اين دوره در چهار برنامه گفتوگو محور حضور پيدا ميکنند. اين برنامهها شامل ۳۰ دقيقه گفتوگو با دوربين، و سه برنامه ۶۰ دقيقهاي گفتوگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي و گفتوگو با ايرانيان خارج از کشور هستند. پخش سه مناظره ۱۸۰ دقيقهاي در اين دوره از انتخابات پيشبيني شده است.
رئيس مرکز توليد و فني سيما در 27 بهمن ماه سال جاري با تشريح برنامه هاي گفت: برنامههاي تبليغي کانديداي رياست جمهوري شامل 30 دقيقه گفتوگو با دوربين و سه برنامه 60 دقيقهاي گفتوگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي و گفتوگو با ايرانيان خارج از کشور است. رئيس مرکز توليد و فني سيما پخش مناظره انتخاباتي ميان نامزدها را از جذابترين برنامههاي مخاطبان در طول انتخاباتهاي گذشته دانست و اضافه کرد: پخش سه مناظره 180 دقيقهاي در اين دوره از انتخابات پيش بيني شده است. پيش بيني ميشود در طول انتخابات مناظره ها از مهمترين و پربيننده ترين برنامه ها تلويزيوني باشند.
منبع: مهر