به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین انتظامی در نشست دورهای هماندیشی مدیران مسئول رسانهها با اشاره به اینکه بسیاری از موارد مطرح شده توسط مدیران مسئول در حوزه لجستیک و اجرایی معاونت مطبوعاتی است و معاونت مطبوعاتی تمام تلاش خود را برای حل این مسائل میکند؛ به تبیین چگونگی تولید محتوا و ایجاد ارزش افزوده در فضای مجازی پرداخت و گفت: در این فضای رقابتی از طریق افزایش تاثیرگذاری میتوان تهدیدات فضای رسانهای را جبران کرد.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اتمام کار لایحه قانون مطبوعات در دولت و ارسال آن به مجلس در هفتههای آتی خبر داد و با اشاره به اینکه قانون مطبوعات فعلی پاسخگوی اقتضائات روز نیست و نهادهای متعددی میتوانند در امور مطبوعات دخالت کنند، تصریح کرد: ما باید یک قانون مطبوعات داشته باشیم و همه تخلفات و جرائم مطابق آن بررسی شود؛ ضمن آنکه باید به مقوله «جرمزدایی» توجه شود و هر تخلف کوچکی جرم تلقی نشود بلکه نهایتا آنها را تخلفات حرفهای فرض کرده که در چارچوب خودش در هیئت نظارت بر مطبوعات یا در داخل صنوف مطبوعاتی بررسی شود.
وی از میثاقنامه اخلاق حرفهای به عنوان یک حرکت مطلوب صنفی یاد کرد و افزود: این نشاندهنده بلوغ صنف است که مطابق این میثاقنامه به تخلفات حرفهای رسیدگی میکند و به دستگاههای حاکمیتی این پیام را میدهد که صنف من به این بلوغ رسیده است که مسائل داخلی خود را درون خود رسیدگی کند.
انتظامی با اشاره به اینکه لایحه نظام رسانهای هم در کمیسیون فرهنگی دولت به جمعبندی رسیده است، ابراز کرد: حسن نظام رسانهای این است که یک ساماندهی صنفی ایجاد میکند و رسیدگی به تخلفات حرفهای به صنوف مطبوعاتی سپرده میشود.
در ابتدای این نشست سه ساعته که حدود 300 نفر از مدیران مسئول رسانههای مکتوب و الکترونیک حضور داشتند، 48 تن از مدیران رسانهها در سخنانی به طرح دغدغهها و دیدگاههای خود پرداختند.
«تسریع در پرداخت یارانه بیمه، توجه ویژه به نشریات استانی، کیفیسازی حمایتهای مادی و معنوی از رسانهها، تخصیص اعتبارات یارانهای به رسانههای مجازی، اصلاح طرح اشتراک نشریات، تسریع در اجرای قانون نظام رسانهای، واسپاری هر چه بیشتر امور به صنوف مطبوعاتی، تقویت جریان رسمی رسانهای در حوزه اطلاعرسانی، حمایت از مدیران رسانهها در برابر شکایات برخی دستگاههای دولتی در استانها، تقویت جایگاه رسانههای مجازی در سیاستگذاریهای معاونت مطبوعاتی، توسعه طرح خرید مجلات برگشتی، اصلاح قانون مطبوعات و جلوگیری از برخوردهای سلیقهای با رسانههای رسمی و الکترونیک، توجه بیشتر به ارزیابی مطبوعات از منظر شاخصهای کیفی، حل مسائل مربوط به سامانه آگهیهای دولتی و مشکلات رسانههای محلی در جذب آگهیهای دولتی» از جمله نکات مهم مورد تأکید مدیران مسئول رسانهها بود.
مدیران مسئول رسانههایی چون «جهان اقتصاد،اصفهان امروز، عصر اقتصاد، چلچراغ، چهرههای ماندگار، کلید، کسبوکار، عصر ایران، دنیای کشتی، بشارت اقتصادی، دنیای کشت و صنعت، خط خطی، هفت روز کشاورزان، نسیم بیداری، مدیریت ارتباطات، تهران، امواج برتر، کاردرمانی، پیام قم، تجارتنامه، مساله مدیریت، دام وکشت وصنعت، گزارش، لیزنا، افق تازه، باغدار، کشاورزی و صنعت، آوای البرز، لقمه، دامدار» و مدیران رسانههایی از استانهای «همدان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، گیلان، آذربایجان غربی و فارس» در این جلسه به طرح دیدگاههای خود پرداختند.