معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش گفت: به یک آسیبشناسی نیاز داریم تا مشخص شود چرا سند تحول در تبدیل بهعمل، دچار مشکل شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی زرافشان درباره چالشهای اجرایی نشدن سند تحول بنیادین اظهار کرد: آنچه در فرآیند تولید سند تحول اتفاق افتاد، باید در فرآیند اجرا مدنظر باشد. هماکنون آسیبهایی سند تحول را تهدید میکند که یکی از آنها تقلیل سند تحول به یک سند درونی در آموزش و پرورش است در حالیکه مبنای سند بخشی بر مبنای تربیت است و دانشگاه و حوزه علمیه را نیز در این خصوص باید مد نظر قرار داشت و بخش دوم سند نیز به تربیت عمومی توجه دارد که مختص آموزشوپرورش است.
وی افزود: اگر سند تحول را به سند درونی آموزش و پرورش تقلیل دهیم، دچار آسیب جدی خواهیم شد و اگر آموزش را یکپارچه در نظر نگیریم و آموزش و پرورش مسیر خود را برود و آموزش عالی نیز مسیر خود را، اهداف تحول محقق نمیشود و این نقش را شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده دارد و باید تمام دستگاههای ذیربط برنامههای خود را در چارچوب آن تدوین کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: باید رجوع مجدد به فصل هشتم سند تحول داشته باشیم و بحثهای مختلف مربوط به وظایف را بررسی و اجرا کنیم در نتیجه به نظر میآید به یک آسیبشناسی نیاز داریم و اینکه ملاحظه شود چرا سند تحول در تبدیل بهعمل، دچار مشکل شده است.