آخرین اخبار:
کد خبر:۶۵۱۷۹۸
جزئیات لایحه بودجه ۹۷

کاهش چشمگیر بودجه عمرانی کشور/ ایمن سازی جاده ها در پیچ و خم نبود اعتبارات

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ درحالی اعتبارات عمرانی را ۶۰هزار میلیارد تومان اعلام کرده، که این رقم در قانون بودجه ۹۶ حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان بوده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ در بخش خلاصه واگذاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لایحه بودجه ۹۷ کل کشور برای بخش عمرانی بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده است.
این در حالی است که در قانون بودجه سال ۹۶ رقم اعتبارات عمرانی ۷۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود.

اقبال محمدیان با انتقاد از آمار بالای تلفات جاده ای، بر ضرورت اصلاح هندسی راه‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه اعتبارات برای بهسازی جاده‌ها کافی نبوده از این رو استاندارد سازی مسیر‌ها با تعلل انجام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تسریع در ایمن سازی جاده‌های کشور با هدف کاهش تصادفات جاده ای، افزود: توجه به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد از این رو دولت باید بهبود وضعیت جاده‌ها را در اولویت خود قرار دهد.

بهسازی جاده‌ها نیازمند اعتبارات کافی است
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راهکارهای سخت‌افزاری دولت برای بهسازی وضعیت جاده‌ها با هزینه‌های زیادی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: به تازگی پیشنهادی در خصوص توسعه نرم افزار‌ها برای مقابله با جاده‌های غیرایمن مطرح شده که هرچند در بحث هزینه با موضوع سخت افزار‌ها قابل قیاس نیست، اما باید بدانیم که نمی‌توان برای همیشه روی آن حساب کرد.

وی ادامه داد: توسعه نرم افزاری و استفاده از آن به عنوان میانبری برای ایجاد جاده‌های ایمن تن‌ها به صورت مقطعی مفید بوده و در دراز مدت باید فکر اساسی برای وضعیت جاده‌ها صورت بگیرد در غیر این صورت روند کاهشی در از دست دادن سهم ایران در ترانزیت بین المللی ادامه خواهد داشت.

محمدیان با تاکید بر ضرورت حذف نقاط حادثه خیز، اصلاح مهندسی مسیرو همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها، تصریح کرد: بی توجهی به این موارد و ایمن نبودن راه‌ها سالانه تلفات بسیاری را در کشور رقم زده و سرمایه نیروی انسانی و مالی کشور را از بین می‌برد.

توجه به اعتبارات مورد نیاز برای ایمن سازی جاده‌ها در حین بررسی لایحه بودجه
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نزدیک شدن به فصل بررسی بودجه در مجلس، گفت: در روزهای آتی باید نمایندگان اعتبارات کافی برای ایمن سازی جاده‌ها در نظر بگیرند، زیرا ادامه این روند علاوه بر افزایش تلفات سالانه به کاهش درآمدهای کشور از مسیر ترانزیت بین المللی و همچنین گردشگری می‌انجامد.

وی ادامه داد: توسعه نرم افزاری در خصوص ایمن سازی راه‌ها و ارایه هشدارهای لازم به رانندگان نیز تا تامین شدن اعتبارات لازم است، اما نباید مسئولان به این مورد خاص برای بهسازی جاده‌ها بسنده کنند.

دولت مکلف به توسعه سالانه ۱۴ هزار کیلومتر جاده ریلی است
محمدیان با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد‌ها با هدف هدایت بار و مسافر از جاده به ریل، گفت: طبق برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی دولت باید سالانه ۱۴ هزار کیلومتر به جاده‌های ریلی در کشور بیفزاید که در صورت تحقق این مهم ایمن سازی حفظ جان مسافر تا حدود بسیاری ممکن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس با برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان مربوطه در زمان بررسی بودجه سال ۹۷ تمام تلاش خود را برای کسب سهم بیشتر از اعتبارات ملی برای ایمن سازی جاده‌ها خواهد کرد. 

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار