
استاندار تهران:
۷۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایل حمل و نقل عمومی است
استاندار تهران با بیان اینکه سوخت خودروهای فرسوده و موتورسیکلتها به شکل ناقص انجام میشود، گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایل حمل و نقل عمومی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، احمد تواهن معاون امور عمرانی استانداری، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان، پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اعضای کارگروه در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.
محمدحسین مقیمی در این جلسه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایل حمل و نقل عمومی است گفت: یکی از مسائل عمده در آلودگی هوای تهران وجود اتوبوسهای فرسوده است که براساس گزارشها از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر تردد دارند ۳۵۰۰ دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند.
وی بیان کرد: در مورد تاکسیها اقدامات خوبی انجام شده است، ولی همچنان باید درصدد نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوده و از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلتهای برقی برای تردد استفاده کرد و از طرفی باید فضا را برای جذب سرمایهگذار در تولید این نوع وسایل حمل و نقلی بیش از پیش فراهم کرد.
استاندار تهران افزود: زبالهسوزها و پسماندها یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا هستند که در این زمینه فرمانداران و دهیاران را مکلف به مقابله با این موضوع کردیم البته باید محلی برای سوزاندن پسماندها نیز مشخص شود.
مقیمی یکی دیگر از از دلایل آلودگی هوا را آلایندگی واحدهای شن و ماسه و ریزگردهای ناشی از آن عنوان کرد و گفت: با هدف مقابله با این معضل در گام نخست مجموعه مدیریت شهری توسعه فضای سبز و درختکاری را در اولویت برنامههای خود قرار داد و در این راستا هزار هکتار فضای سبز در جنوب و ۲۰۰ هکتار نیز در غرب استان تهران ایجاد شده است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت حاوی گوگرد نیست تصریح کرد:سوخت خودروهای فرسوده و موتورسیکلتها به شکل ناقص انجام میشود و یکی از دلایل آلودگی ناشی از خودروها این موضوع است.
به گفته مقیمی؛ قرار است با پیگیریها از سوی دولت در بودجه سال آینده ردیف مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در نظر گرفته شود.
محمدحسین مقیمی در این جلسه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از وسایل حمل و نقل عمومی است گفت: یکی از مسائل عمده در آلودگی هوای تهران وجود اتوبوسهای فرسوده است که براساس گزارشها از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر تردد دارند ۳۵۰۰ دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند.
وی بیان کرد: در مورد تاکسیها اقدامات خوبی انجام شده است، ولی همچنان باید درصدد نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوده و از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلتهای برقی برای تردد استفاده کرد و از طرفی باید فضا را برای جذب سرمایهگذار در تولید این نوع وسایل حمل و نقلی بیش از پیش فراهم کرد.
استاندار تهران افزود: زبالهسوزها و پسماندها یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا هستند که در این زمینه فرمانداران و دهیاران را مکلف به مقابله با این موضوع کردیم البته باید محلی برای سوزاندن پسماندها نیز مشخص شود.
مقیمی یکی دیگر از از دلایل آلودگی هوا را آلایندگی واحدهای شن و ماسه و ریزگردهای ناشی از آن عنوان کرد و گفت: با هدف مقابله با این معضل در گام نخست مجموعه مدیریت شهری توسعه فضای سبز و درختکاری را در اولویت برنامههای خود قرار داد و در این راستا هزار هکتار فضای سبز در جنوب و ۲۰۰ هکتار نیز در غرب استان تهران ایجاد شده است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت حاوی گوگرد نیست تصریح کرد:سوخت خودروهای فرسوده و موتورسیکلتها به شکل ناقص انجام میشود و یکی از دلایل آلودگی ناشی از خودروها این موضوع است.
به گفته مقیمی؛ قرار است با پیگیریها از سوی دولت در بودجه سال آینده ردیف مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در نظر گرفته شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.