
کد خبر:۶۶۵۴۵۶
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:
عدم برگزاری آزمونهای ورودی باعث حذف فضای رقابتی از مدارس ابتدایی میشود
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای حذف آزمونهای ورودی برشمرد و گفت: برگزاری آزمون در دوره ابتدایی، دانشآموزان را از مسیر تربیت خارج کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حذف آزمونهای ورودی از مقطع ابتدایی که آزمونهایی شبیه کنکور است، با هدف کاهش استرس در دانشآموزان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی افزود: با رویکرد ایجاد فضای با نشاط در مدارس ابتدایی و کاهش نگرانیها از چند سال قبل، ارزشیابی کیفی را جایگزین ارزشیابی کمی کردهایم و این موضوع باعث شده تا فرصتی برای بهرهبرداری بیشتر دانشآموزان از محیط مدرسه باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام و عنوان کرد: برگزاری آزمون برای دانشآموزان پایه ششم باعث شده تا این آزمونها بر پایههای پایینتر، حتی پایههای اول و دوم ابتدایی سایه بیندازد و دانشآموزان به سمت آموزش مهارتهای تست زنی هدایت شده و از مسیر اصلی تربیت خارج شوند.
زرافشان حذف آزمون از دوره ابتدایی را در راستای اجرای سند تحول برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دنبال محقق شدن تربیت تمام ساحتی در مدارس هستیم و میخواهیم ساحت تربیتی شکوفا شود، باید آزمونها را حذف کنیم و حذف آزمون مذکور در این راستا صورت گرفته است.
وی افزود: با رویکرد ایجاد فضای با نشاط در مدارس ابتدایی و کاهش نگرانیها از چند سال قبل، ارزشیابی کیفی را جایگزین ارزشیابی کمی کردهایم و این موضوع باعث شده تا فرصتی برای بهرهبرداری بیشتر دانشآموزان از محیط مدرسه باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام و عنوان کرد: برگزاری آزمون برای دانشآموزان پایه ششم باعث شده تا این آزمونها بر پایههای پایینتر، حتی پایههای اول و دوم ابتدایی سایه بیندازد و دانشآموزان به سمت آموزش مهارتهای تست زنی هدایت شده و از مسیر اصلی تربیت خارج شوند.
زرافشان حذف آزمون از دوره ابتدایی را در راستای اجرای سند تحول برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دنبال محقق شدن تربیت تمام ساحتی در مدارس هستیم و میخواهیم ساحت تربیتی شکوفا شود، باید آزمونها را حذف کنیم و حذف آزمون مذکور در این راستا صورت گرفته است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.