معاون وزیر ارتباطات گفت: پس از بررسی های کامل ادله ای مبنی بر اینکه به طور ساماندهی شده اپراتورها اطلاعات در اختیار بخش هایی قرار دهند که روی آنها تبلیغات کنند ندیدیم.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با موضوع ساماندهی خدمات پیامکی در پاسخ به این سوال که چگونه شماره مشترکان موبایل برای ارسال پیامک تبلیغاتی در اختیار کسب و کارها قرار میگیرد و چگونه به این شمارهها دسترسی پیدا میکنند، اظهار داشت: این سوال بسیار خوبی است و باید به مردم اطلاع رسانی شود. در این حوزه بررسی کاملی انجام دادهایم و اینکه به طور ساماندهی شده اپراتورها اطلاعات در اختیار بخشهایی قرار دهند که روی آنها تبلیغات کنند نبوده است و چنین چیزی ندیدهایم.
وی گفت: در حال حاضر از روشهای مختلف شمارههای مردم در دسترس قرار میگیرد، برای مثال تمام مردم کم و زیاد در شبکههای اجتماعی عضو هستند و پروفایل آنها در دسترس است؛ همچنین از طریق یک شبکه معروف که در کشور هست بسیار راحت میتوان به شمارههای بسیاری از افراد دسترسی پیدا کرد یا هر فروشگاهی در سطح شهر، شماره تلفن همراه بسیاری از مشتریان خود را دارد و دیتابیسی با یک میلیون شماره دارد که در نتیجه دسترسی به شمارهها خیلی دور از تصور نیست.
وی ادامه داد: همچنین ممکن است در این میان تخلفاتی از اپراتورها هم بوده باشد که دفاتر مشترکان اطلاعات داده باشند که دسترسی همه را مسدود کردهایم که البته آن دفاتر هم به دیتابیس اصلی اپراتور دسترسی نداشتهاند.
وی تاکید کرد: اینکه اپراتورها به طور ساماندهی شده اطلاعات شان را برای تبلیغ بدهند به هیچ وجه چنین چیزی نیست. زیرا اعتماد بزرگترین سرمایه اپراتورهاست؛ دستورالعمل سختگیرانهای در این باره داریم و به اپراتورها هم گفتهایم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: اگر تخلفاتی باشد کتمان نمیکنیم و به شدت دنبال میکنیم. خودمان هم بررسی کردهایم که شرکتهایی بوده اند که دیتابیسهایی هم داشته اند که به اپراتورها گفتهایم.