آخرین اخبار:
کد خبر:۶۶۶۹۱۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد

لزوم طراحی لباس جدید برای آموزش و پرورش امروز

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر لباس «آموزش و پرورش گذشته»، امروز به تن دانش‌آموزان نمی‌رود، باید لباس جدیدی برای آن طراحی کنیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در نشست دو روزه نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استان‌ها که در باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش در سال ۵۷ تا حال حاضر، اظهار داشت: در سال ۵۸ ـ. ۵۷، ۳۴۲ هزار معلم فعالیت می‌کرد که این آمار در حال حاضر به ۹۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز داشتیم، اما در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز و با نوآموزان دوره پیش‌دبستانی، در مجموع ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت مدارک تحصیلی معلمان در کشور خاطرنشان کرد: در سال ۵۸ ـ. ۵۷، ۱۱.۷۱ درصد کارکنان آموزش و پرورش دارای مدرک لیسانس و بالاتر بوده‌اند و در حال حاضر این عدد به ۷۵.۸۵ درصد رسیده است، ضمن اینکه در آن زمان ۶۱.۳۴ درصد معلمان دارای مدرک دیپلم بوده‌اند که این میزان در حال حاضر به ۹.۸۳ درصد رسیده است.

نویدادهم با اشاره به آمار دانش‌آموزان بیان داشت: تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی از ۵ میلیون دانش‌آموز به ۷ میلیون و ۹۴۴ هزار دانش‌آموز رسیده است ضمن اینکه در دوره اول متوسطه از یک میلیون و ۵۳۷ هزار دانش‌آموز در ابتدای انقلاب به ۳ میلیون و ۲۱۸ هزار دانش‌آموز رسیده‌ایم و در متوسطه دوم از یک میلیون و ۸۸ هزار و ۳۳۴ دانش‌آموز به ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۷۵۹ دانش‌آموز در حال حاضر رسیده‌ایم.

وی با اشاره به میزان باسوادی افراد در جامعه از سال‌های ۱۳۵۵ تا ۹۵ در سنین ۱۰ تا ۱۹ سال، گفت: در سال ۵۵، ۶۸.۱ درصد افراد باسواد بوده‌اند که این میزان در سال ۹۵ به ۹۵.۲ درصد رسیده است. ضمن اینکه در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در آن زمان ۴۵.۸ درصد باسواد بودند که در حال حاضر درصد باسوادی به ۹۴.۷ درصد رسیده است؛ همچنین در سنین ۱۰ تا ۲۹ سال از ۵۹.۸ درصد در سال ۵۵ به ۹۷ درصد باسوادی در سال ۹۵ رسیده‌ایم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ میلیون بی‌سواد در کشور داریم، افزود: حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور باسواد هستند که این تغییر در میزان سواد جامعه باعث رشد آگاهی علمی، فرهنگی و سیاسی شده است. ضمن اینکه گسترش ارتباطات و تعاملات ملی و جهانی، تقویت هویت فردی و افزایش مطالبات شهروندی و نیز افزایش انتظارات از نظام آموزشی از جمله پیامد‌های تغییرات آماری در میزان باسوادی در آموزش و پرورش شده است.

نویدادهم با تأکید بر اینکه اگر نظام آموزشی نتواند همپای تحولات جدید حرکت کند بازنده میدان خواهد بود، گفت: دانش‌آموز امروز دانش‌آموز ۱۰، ۲۰ و یا ۳۰ سال پیش نیست و نظام آموزشی و کتاب درسی قطعاً باید متناسب با شرایط روز باشد چرا که در حال حاضر خانواده‌ها مطالباتی دارند که اگر جواب ندهیم خودشان آموزش و پرورش دیگری را رقم می‌زنند.

وی تأکید کرد: اگر لباس آموزش و پرورش گذشته امروز به تن دانش‌آموزان نمی‌رود، باید لباس جدیدی برای آن طراحی کنیم ضمن اینکه باید باور کنیم که آموزش و پرورش را به گونه‌ای دیگر دیده، تعریف کرده و مدیریت کنیم تا پاسخگوی مطالبات امروز و فردای جامعه باشد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار