به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مراسمی با عنوان سرود سرو که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس باید از آن جهت که الهام‌بخش است، مکرر مورد توجه و بررسی قرار گیرد، گفت: در این میدان ۸ ساله، اعمال انسان‌هایی که حضور پیدا کردند تبدیل به گنجی شده که سال‌ها می‌تواند مورد استخراج و بهره‌برداری قرار گیرد.

نظری با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در سازنده بودن آن که مقدمه‌ای برای ورود به میدان‌ها و عرصه‌های بعدی است، گفت: در نگاه ظاهری و در بدترین شرایط از عمر نظام مقدس اسلامی اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع)  اظهار کرد: دفاع مقدس از الطاف الهی در این مقطع از زمان است؛ چرا که ملت ایران راهی پرفراز و نشیب و سختی را برای تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و نشر افکار بلند انقلاب اسلامی در پیش داشت.

وی با بیان اینکه اگر جوانان ما این تابلو را نمی‌آفریدند شاید برای طی این طریق شاخص‌های دیگری قابل جایگزین نبود، تصریح کرد: فقط با ایثارگری شهدا بود که چنین الگویی آفریده شد و بهره‌برداری از آن برای سال‌ها می‌تواند در طی مسیر انقلاب اسلامی قابل استفاده باشد.

نظری با اشاره به اینکه فقط ظاهر دفاع مقدس، یک جنگ سخت است، خاطرنشان کرد: درون این ظاهر سخت و پشت صحنه این واژه، آنچه اتفاق افتاده همه نرم‌افزاری است؛ شما در کدام میدان و عرصه و در چه مقطعی می‌توانید اخلاص و ایثارگری و از جان گذشتگی را در این ابعاد پیدا کنید.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه دفاع مقدس امروز تعیین‌کننده و الهام بخش همه آن چیز‌هایی که ما برای پیمودن این راه به آن نیاز داریم، گفت: تقدیم قریب به ۲۰۰ هزار شهید چیزی نیست که بخواهیم با نگاه مادی به آن بنگریم.

وی ادامه داد: مقایسه نظام مقدس اسلامی با نظام شاه، جفایی بزرگ و در اثر جهل زمانه است و این در اثر کم‌کاری‌های ما هم هست و ما وظیفه داریم این صحنه‌های درخشان را نشان دهیم و با هر وسیله‌ای به شهدا متصل باشیم.

نظری اظهار کرد: استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی سخت در موضع ضعف قرار گرفته است و ما باید با پاسخ‌های دندان‌شکن در موضوعات مختلف مانند دفاع از حرم، کار سخت و دشوار برافراشتگی پرچم انقلاب و شهدای عزیز را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه راهیان نور یک امکان و زمینه‌ای است که اگر به دقت انجام دهیم می‌تواند به خوبی مفاهیم دفاع مقدس را انتقال دهد، تصریح کرد: جمعیت‌های دانش آموزی و دانشجویی ما باید هدفمند و گسترده به اردو‌های راهیان نور اعزام شوند.

وی با بیان اینکه در این مقطع زمانی به اینجور کار‌ها بیشتر از گذشته نیاز داریم و شرایط فوق‌العاده حساس است افزود: امروز مبارزه برای یک روسری است و دنیای غرب با تمام ادعا یک روسری بر سر زنان مسلمان را نمی‌تواند تحمل کند.

نظری خاطرنشان کرد: تمام ناآگاهان و وابستگان متحدند تا این روسری را از سر زنان بردارند، موضوع اجبار و اختیار نیست بلکه بسیار مهمتر از آن چیزی است که به ظاهر مطرح می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پایان گفت: همه شهدا جان خود را برای رستگاری و ماندگاری ارزش‌های معنوی تقدیم کردند و ما هم باید با حفاظت از ارزش‌هایمان دین‌مان را به دفاع مقدس ادا کنیم.