کد خبر:۶۷۵۷۰۵
عسگری:
سومین فراخوان مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اردیبهشت منتشر میشود
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: سومین فراخوان مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی در اردیبهشت ماه ۹۷ منتشر میشود.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید عسگری قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با تشریح اهداف و فعالیتهای مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: این مرکز با استناد به شواهد علمی، راه حلهای مناسبی را در اختیار سیاستگذاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار میدهد.
وی با اشاره به روند تاسیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: مبنای تاسیس این مرکز احصا و اولویت گذاری نیازهای کلان در عرصه آموزش علوم پزشکی بوده و سعی این مرکز جهت دهی انجام پژوهشهای مبتنی بر علاقه محققین این عرصه به پژوهشهای مبتنی بر نیازها (از طریق انجام فراخوان) و ایجاد شواهد علمی متقن برای حصول به راه حلهای مناسب است.
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: انتظار میرود تا مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی بتواند با استناد به شواهد علمی منتج از پژوهشهای مبتنی بر نیاز، راه حلهای مناسبی را در اختیار نهادهای تصمیم گیری و سیاستگذاری حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار دهد.
عسگری افزود: طبیعتا راه حلهایی که از طریق مدیریت و ترجمان دانش فراهم خواهند شد، میتوانند الگوهای مناسب تری را برای تصمیم گیریهای کلان مبتنی بر شواهد برای سیاستگذاران عرصه آموزش علوم پزشکی فراهم کنند.
وی گفت: البته علاوه بر مدیران ارشد، سایر سطوح دخیل در امر آموزش علوم پزشکی، نظیر مدرسین هم خواهند توانست از این نتایج بهره برداری کنند.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی نقشها و وظایف مهمی را عهده دار است، اظهار داشت: تعیین جهت راهبردی پژوهش در آموزش علوم پزشکی کشور، اولویت گذاری پژوهشی در آموزش علوم پزشکی کشور، کمک به تهیه و تدوین پروپوزالهای پژوهشی مرتبط و با کیفیت از جمله این وظایف است.
وی یادآور شد: تامین و اختصاص بودجه پژوهشهای مرتبط، تعریف و برون سپاری پژوهش ها، نظارت راهبردی برای انجام پژوهشهای مرتبط، ظرفیت سازی و توانمند سازی، برقراری ارتباطات و شبکه سازی در سطح ملّی و بین المللی، مدیریت و ترجمان نتایج دانش آموزش پزشکی، انتشار نتایج و تسهیل و تشویق کاربست نتایج پژوهش و مدیریت آمار و اطلاعات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور از جمله این نقشها است.
عسگری گفت: یکی از راهکارهای مهم این مرکز برای جهت دهی به تحقیقات مورد نیاز، اعلام عناوین دارای اولویت در هر فراخوان است. تاکنون مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی دو فراخوان داشته است و عناوین دارای اولویت را از طریق برگزاری نشستهای تخصصی با صاحب نظران حوزه آموزش علوم پزشکی از دانشگاههای علوم پزشکی مشخص کرده است.
وی گفت: امیدواریم که سومین فراخوان مرکز در اردیبهشت ماه سال ۹۷ همزمان با ایام برگزاری جشنواره شهید مطهری به انجام رسد.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی و به ویژه محققین عرصه آموزش علوم پزشکی درخواست میکنیم که برای انجام تحقیقات راهبردی با هدف ایجاد شواهد علمی برای تمهید راه حلهای مناسب در جهت تسهیل تصمیم گیری سیاستگذاران آموزش علوم پزشکی بیش از پیش همت کنند.
وی با اشاره به روند تاسیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: مبنای تاسیس این مرکز احصا و اولویت گذاری نیازهای کلان در عرصه آموزش علوم پزشکی بوده و سعی این مرکز جهت دهی انجام پژوهشهای مبتنی بر علاقه محققین این عرصه به پژوهشهای مبتنی بر نیازها (از طریق انجام فراخوان) و ایجاد شواهد علمی متقن برای حصول به راه حلهای مناسب است.
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: انتظار میرود تا مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی بتواند با استناد به شواهد علمی منتج از پژوهشهای مبتنی بر نیاز، راه حلهای مناسبی را در اختیار نهادهای تصمیم گیری و سیاستگذاری حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار دهد.
عسگری افزود: طبیعتا راه حلهایی که از طریق مدیریت و ترجمان دانش فراهم خواهند شد، میتوانند الگوهای مناسب تری را برای تصمیم گیریهای کلان مبتنی بر شواهد برای سیاستگذاران عرصه آموزش علوم پزشکی فراهم کنند.
وی گفت: البته علاوه بر مدیران ارشد، سایر سطوح دخیل در امر آموزش علوم پزشکی، نظیر مدرسین هم خواهند توانست از این نتایج بهره برداری کنند.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی نقشها و وظایف مهمی را عهده دار است، اظهار داشت: تعیین جهت راهبردی پژوهش در آموزش علوم پزشکی کشور، اولویت گذاری پژوهشی در آموزش علوم پزشکی کشور، کمک به تهیه و تدوین پروپوزالهای پژوهشی مرتبط و با کیفیت از جمله این وظایف است.
وی یادآور شد: تامین و اختصاص بودجه پژوهشهای مرتبط، تعریف و برون سپاری پژوهش ها، نظارت راهبردی برای انجام پژوهشهای مرتبط، ظرفیت سازی و توانمند سازی، برقراری ارتباطات و شبکه سازی در سطح ملّی و بین المللی، مدیریت و ترجمان نتایج دانش آموزش پزشکی، انتشار نتایج و تسهیل و تشویق کاربست نتایج پژوهش و مدیریت آمار و اطلاعات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور از جمله این نقشها است.
عسگری گفت: یکی از راهکارهای مهم این مرکز برای جهت دهی به تحقیقات مورد نیاز، اعلام عناوین دارای اولویت در هر فراخوان است. تاکنون مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی دو فراخوان داشته است و عناوین دارای اولویت را از طریق برگزاری نشستهای تخصصی با صاحب نظران حوزه آموزش علوم پزشکی از دانشگاههای علوم پزشکی مشخص کرده است.
وی گفت: امیدواریم که سومین فراخوان مرکز در اردیبهشت ماه سال ۹۷ همزمان با ایام برگزاری جشنواره شهید مطهری به انجام رسد.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی و به ویژه محققین عرصه آموزش علوم پزشکی درخواست میکنیم که برای انجام تحقیقات راهبردی با هدف ایجاد شواهد علمی برای تمهید راه حلهای مناسب در جهت تسهیل تصمیم گیری سیاستگذاران آموزش علوم پزشکی بیش از پیش همت کنند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.