رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از تشکیل پرونده درمانی الکترونیک برای زائران حج تمتع ۹۷ خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش تیمهای بهداشت که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت رسانی به زائران در اولویت و وظیفه اصلی هلال احمر است، اظهار کرد: وظیفه و ماموریت اصلی ما ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران حج ۹۷ با روحیه بالا، تعامل بسیار زیاد و با احساس ایثارگری است.
وی افزود: طولانی شدن صف زائران و تصمیمگیری برای ارائه خدمات درمانی مناسب و بهتر به آنها موجب شد تا با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برنامهریزیهای لازم در این زمینه صورت گیرد و بر همین اساس از ظرفیت درمانی عربستان سعودی نیز استفاده کردیم.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۳ درمانگاه شبانه روزی در ۳ نقطه از محل اسکان زائران و همچنین یک مطب ۸ ساعته در مدینه منوره برای ارائه خدمات درمانی به زائران حج ۹۷ در نظر گرفته شده است.
مرعشی ادامه داد: امسال در مدینه منوره بیمارستان نخواهیم داشت و خدمات بستری را از بیمارستانهای عربستان سعودی دریافت میکنیم و برای انتقال بیماران به بیمارستان در درمانگاهها آمبولانس وجود دارد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: در عین حال ما در درمانگاهها پزشکان متخصص داخلی، زنان، روانپزشک و ... خواهیم داشت.
وی در مورد مراکز درمانی موجود در مکه مکرمه گفت: بیمارستان، ۵ درمانگاه شبانه روزی و ۸۰ مطب در مکه مکرمه وجود دارد و سعی داریم مشکلات و نواقصی که سالهای گذشته وجود داشته است، امسال رفع شود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نهایت خاطر نشان کرد: سعی کردهایم تا امسال پرونده درمانی الکترونیک را برای زائران حج تمتع امسال تشکیل دهیم که این پرونده به صورت آنلاین قابلیت دسترسی دارد و این مسئله در ارائه کیفیت بهتر خدمات به زائران حائز اهمیت است.