کد خبر:۷۰۰۲۳۹

چرا باید با ۱۹۰ تماس بگیرید/بیشترین شکایت مردم از یک دانشگاه پزشکی

بیشترین شکایات مردم که در سامانه ۱۹۰ ثبت شده است از حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است، همچنین شکایت از اماکن مسکونی با فعالیت غیرمجاز، اغذیه فروشی، ساندویچ و پیتزا و نانوایی بیشترین شکایت بوده است.
 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی، راهنمایی، مشاوره و ثبت شکایات بهداشتی هموطنان از اقصی نقاط کشور است و در همین راستا بازرسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای کشور نیز به صورت ۲۴ ساعته به این اخبارو شکایات رسیدگی خواهند کرد.

در این زمینه محراب آقازاده - رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ اظهار داشت: در تیرماه سال جاری تماس‌های مردمی با این سامانه نسبت به ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته که این افزایش به دلیل اطلاع رسانی مناسب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است. این تماس‌ها منجر به ثبت ۹۰۶۹ خبر در سامانه شد که تاکنون به بیش از ۹۹ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.

وی افزود: بیشترین اخبار و شکایات مردم به ترتیب از حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، مشهد و البرز بوده است. در همین مدت شکایت مردم از اماکن مسکونی با فعالیت غیرمجاز بیشترین ثبت اخبار و شکایات را به خود اختصاص داده و شکایت از صنف اغذیه فروشی، ساندویچ و پیتزا و نانوایی در رده‌های بعدی بوده است.

آقازاده ادامه داد: در دسته درخواست، بهداشت مواد غذایی با ۳۷ درصد، بهداشت ساختمان با ۳۱ درصد و بهداشت فردی با ۱۶ درصد و در نوع درخواست عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۰ درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ۵ درصد و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده، فاقد تاریخ مصرف معتبر نیز با ۵ درصد بیشترین اخبار و شکایات را به خود اختصاص داد. همچنین ۷۰ درصد جنسیت تماس گیرندگان مرد و ۳۰ درصد خانم‌ها بودند.

وی بیان داشت: کشف و معدوم سازی ۳۴۶۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف، نتیجه اقدامات شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط کشور بود.

آقازاده گفت: در مورد نتیجه اقدامات این بازرسان می‌توان به ۱۸ درصد رفع نقص، ۱۴ درصد ابلاغ اخطار و ارائه مهلت رفع نواقص غیربحرانی، ۱۲ درصد مکاتبه و معرفی به مراجع قضایی، ۵ درصد تحویل اخطار ۴۸ ساعته برای رفع نواقص بحرانی و ۳ درصد معدوم سازی مواد غذایی این اماکن و مراکز اشاره کرد.

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ افزود: طبق نظرسنجی انجام شده از ۲۲ درصد اخبار و شکایات ثبتی، ۹۳ درصد رضایتمندی از رسیدگی مناسب به این اخبار و شکایات اعلام شده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار